בר לב החליט: תוקם ועדת בדיקה ממשלתית למחדל הבריחה מכלא גלבוע

השר לביטחון הפנים הודיע כי יקים ועדה, שבראשה יעמוד שופט בדימוס, שתבחן את האירוע שבו נמלטו שישה מחבלים ממתקן הכליאה בצפון. "לא נותיר אבן על אבן ללא בחינה"

השר בר לב בביקורו בכלא קציעות
השר בר לב בביקורו בכלא קציעות | צילום: דוברות שב"ס

השר לביטחון הפנים עמר בר לב הודיע הערב (חמישי) כי תוקם ועדת בדיקה ממשלתית למחדל הבריחה מכלא גלבוע, שבו נמלטו שישה מחבלים ממתקן הכליאה בצפון. בראש הוועדה יעמוד שופט בדימוס, כאשר לדברי גורמים במשרדו של בר לב, שר המשפטים גדעון סער יצטרך להחליט מי הוא יהיה.

על פי הודעת משרדו של השר, ההחלטה התקבלה בתיאום עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, ולאחר היוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. כמו כן, היא תובא לאישור הממשלה בהמשך. "לא נותיר אבן על אבן ללא בחינה. בליל יום שני אירע כשל חמור שיש למצות את הבדיקה לגביו", אמר בר לב.

כזכור, מוקדם יותר השבוע ברחו שישה אסירים מסוכנים מכלא גלבוע, כאשר כוחות הביטחון ממשיכים לחפש אחריהם. לפי שעה, אין אינדיקציה לכך שהם חצו את הגבול לעבר ירדן. עם זאת, החשש בישראל שאירוע הבריחה מהכלא יכול להביא לתבערה מול כל החזיתות - עזה, יהודה ושומרון, ערבי ישראל, מזרח ירושלים ואפילו הפלסטינים בלבנון. זאת, ביתר שאת כאשר ייתפסו או ייהרגו.