"גורם עוין": ארדן הוציא צו אישי נגד "מושל י-ם" של הרשות

בצעד תקדימי הורה השר לביטחון הפני לאסור את פעילותו של עדנאן עית, אזרח ישראלי שמונה ע"י אבו מאזן לאחראי על ירושלים. עית נחקר בעבר בעקבות פרויקטים שונים שביצע מטעם הרשות בישראל

גלעד ארדן
גלעד ארדן | צילום: חטיבת דובר המשטרה

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הוציא הערב (שני) צו תקדימי האוסר על פעילותו של אזרח ישראלי האחראי מטעם הרשות הפלסטינית על פעילותה בירושלים. אותו אדם, עדנאן עית, המוגדר על ידי הרשות הפלסטינית "מושל ירושלים", מונה על ידי היו"ר אבו מאזן באופן אישי.

בשונה מהגבלה או איסור על קיום אירועים, כפי שנעשה עד כה, הצו אוסר על עית באופן אישי לקיים פעולות מטעם הרשות הפלסטינית או במימונה. עית הובא הערב למשטרת מחוז ירושלים, שם נמסר לו הצו.

עוד בחדשות 13:

ליברמן לראשי רשויות מהליכוד: "ממשלה צרה תהיה בעייתית"

רה"מ: "לפיד וגנץ עוסקים בספינים, ליברמן – היכנס למו"מ מואץ"

בג"ץ ליועמ"ש: תודיע אם תפרסם עמדתך בנוגע להטלת מנדט על רה"מ

Whskos
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן | צילום: דוברות שב''ס

מאז מינויו בשנת 2018, עדנאן עית החל להיות מעורב בקיום אירועים שונים ומימון פרויקטים שונים, חלקם נאסרו על ידי השר ארדן, ובגין חלקם הוא אף נחקר. בין היתר נחקרה מעורבותו גם בפרשת חטיפתו של סוחר הקרקעות עיסאם עקל, אזרח ישראל-אמריקני שנחטף על ידי הרשות הפלסטינית והוחזק באופן בלתי חוקי במעצר במשך תקופה ארוכה, עד לשחרורו בעזרת מעורבות אמריקנית.

"אני אמשיך לפעול בתקיפות נגד כל מי שמנסה לערער על ריבונותנו בירושלים", אמר השר ארדן. "הרשות הפלסטינית פועלת בכל דרך כדי לייצר אחיזה בבירתנו והוצאת הצו האישי הוא צעד נוסף במאבק החשוב הזה. בימים אלו אני מקדם חוק הקובע עונש של חמש שנות מאסר על פעילות לא חוקית מטעם הרשות בתוך שטח מדינת ישראל ואנו חייבים לפעול בנוקשות כדי להרתיע גורמים עוינים הפועלים נגד ישראל מתוך ירושלים".