תקרית מביכה: הצו השגוי של השר ארדן

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן חתם על צו המורה לסגור משרד במזרח ירושלים למיפוי גיאוגרפי שממומן על ידי הרשות הפלסטינית

"החלטה חלוטה". ארדן (פלאש 90)

פרסום ראשון: טעות של משטרת ירושלים הביאה לצו שגוי שעליו חתם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לסגירת משרד במזרח העיר, אלא שכבר למחרת היום נאלצו השוטרים להחזיר את כל הציוד שהחרימו והמשרד נפתח מחדש. הסיבה: המשרד נמצא במיקום שכלל לא כפוף לריבונות הישראלית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

התקרית המביכה קרתה לפני שבוע בעקבות מידע מודיעיני שגוי שהעבירה משטרת ירושלים לשר ארדן. המידע המודיעיני הצביע על כך שהמשרד למיפוי גאוגרפי הפועל בשכונת בית חנינא שבמזרח ירושלים ממומן על ידי הרשות הפלסטינית. לכן חתם השר ארדן על צו לסגירת המשרד, שכן הוא פועל בניגוד לחוק האוסר על גופים וחברות לפעול בתחומי מדינת ישראל במימון הרשות הפלסטינית.

בעקבות חתימת השר על הצו הגיעו שוטרים אל המשרד, החרימו את כל הציוד והמחשבים שהיו בו ואף אטמו אותו לבסוף. אלא שרק אחר כך התברר כי המשרד ממוקם באזור קטן מאוד בבית חנינא שכלל אינו כפוף למדינת ישראל ולא למשטרת ירושלים - אלא מוגדר בכלל בשטחים, ומכאן שרק אלוף פיקוד מרכז יכול לחתום על צו מן הסוג הזה.

לפיכך, נאלצו הבלשים לשוב בבושת פנים אל המשרד, לפתוח אותו ולהחזיר לבעלים את כל הציוד שהוחרם. במשטרת ירושלים מדגישים כי החקירה נמשכת למרות הטעות ונבדק חשד האם בעלי המשרד פעל באזורים אחרים ברחבי מערב העיר אשר נמצאים בסמכות המשטרה ובניגוד לחוק.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "פעילות האכיפה במקום בוצעה על ידי משטרת ישראל, במסגרתה נפתחה חקירה באשר לפעילות המשרד בירושלים בניגוד לחוק היישום. על סמך פעילות זו המליצה המשטרה לשר לבט"פ על סגירת המשרד. כעבור זמן קצר ביותר, משהוברר כי המשרד עצמו נמצא מטרים ספורים בתוך שטח איוש, עודכן השר על ידי המשטרה על הטעות ועודכן מיידית מחזיק המקום וההליך הופסק".

"חקירת המשטרה בנוגע לפעילות מחזיק המקום בניגוד לחוק היישום בתוך שטח ירושלים נמשכת, ללא קשר למיקום המשרד עצמו (שנמצא על הגבול כאמור , אך בתוך איו"ש), שהרי חוק היישום מגביל פעילות בירושלים ולא רק מיקום משרדים. בתום החקירה, תתקבלנה החלטות רלוונטיות בהתאם לממצאיה", הוסיפו במשטרה.