חמאס סגר את המעברים ברצועה כדי לערוך תרגיל פתע ותמרון

משרד הפנים של חמאס ברצועת עזה הודיע על כוננות מלאה בשל התרגיל • השר ארדן: "בשבועות האחרונים התקרבנו לאפשרות של מבצע בעזה, זה תלוי מה חמאס יעשה בשבועות הקרובים"

זמן צפייה: 00:48

משרד הפנים של חמאס בעזה הודיע היום (שלישי) על מצב כוננות מלאה וסגר את כל המעברים ברצועה, בשל תרגיל תמרון פתע של הזרוע הצבאית, גדודי עז א-דין אל-קסאם ושל משרד הפנים המדמה איום ביטחוני גדול. דובר משרד הפנים בעזה מסר שהתרגיל נערך במסגרת בדיקת מוכנות הכוחות ומנגנוני הביטחון. במקביל, שריפה פרצה במועצה האזורית אשכול כתוצאה מבלון תבערה, לאחר כמה ימים של שקט.

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, התייחס לאירועים האחרונים בדרום: "מערך הגבייה של חמאס עובד ביעילות. בכל פעם שמתקרב מועד תשלום הפרוטקשן החודשי, הם שולחים הודעת תשלום (בלון) לנתניהו וחבריו לממשלה. את מחיר הכניעה משלמים תושבי הדרום מדי יום. עד שהממשלה תתעורר, החמאס, שמפנה את הכספים והחומרים המוכנסים לרצועה להתעצמות צבאית, יהפוך לחזבאללה".

לכתבות נוספות בנושא >>

שב"כ עצר מומחה חבלה של חמאס – שנכנס מעזה בכיסוי הומניטארי

צה"ל: במהלך בניית המכשול התת קרקעי ברצועה – נחשפה מנהרה חדשה

ארדן: "שוטר אלים לא צריך להישאר בשורות המשטרה"

תרגיל הפתע שערך החמאס
תרגיל הפתע שערך החמאס | צילום: חדשות 13

בתוך כך, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר כי "בשבועות האחרונים התקרבנו אל האפשרות של מבצע צבעי בעזה, אבל זה מאוד תלוי במה שחמאס יעשה בשבועות הקרובים". את הדבררים אמר בריאיון ב"לפני החדשות" עם שרון גל.

תרגיל הפתע שערך החמאס
תרגיל הפתע שערך החמאס | צילום: חדשות 13

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190709-2059' autoplay='0' credit='ביטחון שדה בטלגרם' desc='שריפה מבלון תבערה באשכול' kid='1_3t21ypvc' duration='15'']

השר גלעד ארדן
השר גלעד ארדן

"אם הטרור ימשך, צעדות יום השישי ומירור חיי תושבי העוטף ימשכו, בלית ברירה התגובות שלנו יצטרכו להסלים ויכול להיות שניגרר גם למבצע", המשיך ארדן, "זו לא האופציה העדיפה, אבל אם לא תהיה ברירה – לא תהיה ברירה. רה"מ התווה מדיניות של תגובה לכל מה שקורה מהרצועה – בין אם זה בלון, עפיפון, קסאם או טיל. אבל אם אנחנו מזהים אפשרות לבלום את טרור האש על ידי הסדרה אז אנחנו מנסים להגיע לזה. ברור שיש קו מסויים שממנו אנחנו מבינים שצריך פעולה".

השר ארדן תקף גם את יו"ר כחול לבן בני גנץ על תפקודו בתור רמטכ"ל ואמר ש"גנץ כרמטכ"ל הפגין חולשה והתנגד כמעט לכל יוזמה התקפית. הוא לא היה סוס דוהר שצריך לבלום אותו".

[brightcove_iframe video_id='programs-before-the-news-20190709-1929' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_fr31ko5o' duration='644'']

בתוך כך, צה"ל פרסם היום תיעוד מתוואי המנהור שנחשף אתמול במהלך עבודות לבניית המכשול התת-קרקעי בגבול רצועת עזה. כוחות צה"ל חקרו את התוואי במהלך היממה האחרונה. זו המנהרה ה-18 במספר שנחשפה ונוטרלה מאז מבצע "צוק איתן".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190709-2030' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד מחקירת המנהרה' kid='1_4wpim9d7' duration='13'']

תוואי המנהרה שאותרה בגבול רצועת עזה במהלך עבודות לבניית המכשול התת-קרקעי
תוואי המנהרה שאותרה בגבול רצועת עזה במהלך עבודות לבניית המכשול התת-קרקעי | צילום: דובר צה''ל