בכיר באלתא: "רחפני התקיפה מסוכנים, אך לא מהווים איום קיומי"

צביקה ירום, בכיר בחברת הבת של התעשייה האווירית, אמר בריאיון לחדשות 13: "האיראנים משתמשים ברחפנים אזרחיים והופכים אותם לנשק תקיפה זול ופשוט להפעלה - האתגר הגדול הוא לאתר אותם בזמן"

זמן צפייה: 03:18

סיכול פיגוע הרחפנים: צביקה ירום, מנהל תפעול יבשה באלתא, חברת בת של התעשייה האווירית, התייחס הערב (ראשון) לניסיון הפיגוע בסוריה באמצעות רחפני נפץ איראניים: "להבנתי, רחפני התקיפה של איראן הם משהו מאולתר. הם עושים שימוש ברחפנים אזרחיים, עושים עליהם מניפולציות פשוטות והופכים אותם לנשק תקיפה מן המניין. זה זול ופשוט מאוד להפעלה. זה יכול להיות מסוכן, אבל אני לא חושב שזה איום קיומי על מדינת ישראל". ירום אמר את הדברים בריאיון לתוכנית "החדשות עם יעקב אילון".

לדבריו, החברה שבה הוא עובד מתעסקת כבר שלוש שנים עם איומים מהסוג הזה: "היום יש לנו מערכת שמטפלת ברחפנים כאלה. האתגר הכי גדול הוא לגלות איום כזה - הוא קטן, הוא טס נמוך והוא איטי. לכן, צריך שילוב של חיישנים על מנת לטפל בו". ירום הוסיף כי "יש לנו בחברה מכ"ם בתדר המתאים שמגלה מטרות איטיות - ויש לנו יכולות של גילוי התשדורת של רחפנים מהסוג הזה".

כתבות נוספות בנושא:

צה"ל תקף בסוריה: "סיכלנו תקיפת רחפני נפץ איראניים בישראל"

נתניהו בגולן: "מדינה שתאפשר התקפות נגדנו משטחה תישא בתוצאות"

4 איראנים תכננו תקיפה מווילה סורית: פרטי הפיגוע שסוכל נחשפים

צביקה ירום, מנהל תפעול יבשה, אלתא, התעשייה האווירית
צביקה ירום, מנהל תפעול יבשה, אלתא, התעשייה האווירית | צילום: חדשות 13

בהמשך הסביר ירום כיצד ניתן לאכן ולטפל באיום הרחפנים: "בדרך כלל הרחפנים האלה משלבים קבלת אינפורמציה מהמפעיל שלהם ושידור אינפורמציה, דבר המאפשר לאכן אותם". לדבריו, "לאחר שמגלים את האיום, הטיפול בו הוא לדעתי הבעיה הנוספת. יש לנו כמה דרכים לטפל באיום הזה, בהן: שיבוש, גניבה ולבסוף גם יירוט".

מוקדם יותר היום, התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך סיור בצפון לסיכול פיגוע הרחפנים בסוריה ואמר כי "אני רוצה להדגיש שאנחנו לא נסבול התקפות נגד ישראל ממדינה כלשהי במרחב. כל מדינה שתאפשר את השימוש בשטחה להתקפות נגד ישראל - תישא בתוצאות. אני מדגיש - המדינה תישא בתוצאות".

בנימין נתניהו, ראש הממשלה, בגבול הצפון
בנימין נתניהו, ראש הממשלה, בגבול הצפון | צילום: חדשות 13

כשעה לפני דברי נתניהו, דובר צה"ל, רונן מנליס, התייחס לפרטי סיכול התקיפה בסוריה. "ביום חמישי בערב זיהינו ארבעה פעילים בצפון רמת הגולן, מתכוננים לבצע פיגוע", אמר בשיחה עם כתבים צבאיים. "הם נחתו בשדה התעופה הבין-לאומי בדמשק ומשם נסעו לווילה שהוחכרה על ידי הסורים לצורך תכנון הפיגוע, שאושר על ידי ראש כוח קודס, סולימאני". לדבריו, "לאחר שזיהינו את החולייה שובש הפיגוע, אך הרחפנים הושארו אצלם. הלילה תכננו האיראנים להוציא שוב את התקיפה לפועל - אך כמה שעות לפני כן מטוסי הקרב של חיל האוויר הופעלו".