אחיו של הנרצח בפיגוע הירי בירושלים: "כולו היה בשביל המדינה"

משפחתו וחבריו של אליהו קיי ספדו לו. חברתו סיפרה על תקופת התנדבותו בקיבוץ: "ראו את הבלונד שלו למרחקים, בחור מדהים. קהילת הקיבוץ מרכינה ראשה". הלוויתו תיערך מחר ב-11:00 בהר המנוחות

זמן צפייה: 01:21

הלוויתו של אליהו קיי, שנרצח היום (ראשון) בפיגוע בירושלים, תתקיים מחר בשעה 11:00 בהר המנוחות. הדס גרימברג קרלינסקי, חברת קיבוץ נירים ושכנתו של קיי, סיפרה על תקופת התנדבותו בקיבוץ במסגרת "השומר החדש": "היו לו המון חלומות, הוא רצה להיות אבא. ראו את הבלונד שלו למרחקים, בחור מדהים. קהילת הקיבוץ מרכינה את ראשה".

אחיו של קיי סיפר: "הוא הגיע לארץ לפני 7-8 שנים ולמד בישיבה. הוא רצה להתגייס, נראה לי שהוא החייל היחיד שלא עשה גיבוש צנחנים ושירת כצנחן. הוא נלחם להיות צנחן, הוא נלחם עד הסוף, נתן מעצמו מאה אחוז. הוא אחד הסיבות שכל המשפחה עלתה לארץ. ההורים עלו לא מזמן. שלושתנו שירתנו בצבא, נתנו את החיים שלנו בשביל המדינה, כולו היה בשביל המדינה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2111211931' autoplay='0' credit='' desc='אחיו של הנרצח בפיגוע' poster='' kid='1_2upb4ada' duration='56']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אירופה לא שקטה: המחאות נגד מגבלות הקורונה נמשכות

אונ' ת"א – בין עשרת המוסדות המובילים לבוגרים שהקימו חברות

טלטלה בסלקום: המנכ"ל אבי גבאי הודיע על התפטרותו

דובער וובר, שלמד עם קיי בישיבה, ספד לו: "הכרתי את אלי בישיבה. הוא היה בחור מאד שקדן, מתמיד בלימוד ומתפלל בקול ובנחת. תמיד ידע שאחרי הישיבה הוא יתגייס לצבא. הוא היה לוחם בצנחנים, מאד מצטיין ותמיד בתחושה של שליחות. כששמעתי שקרה פיגוע לא חלמתי שזה חבר כל כך קרוב. ברגע שאתה יודע שזה מישהו שאתה מכיר זה מקבל משמעות אחרת לגמרי, זה שובר את הלב כואב לדעת שנהרג על הארץ".

דובער וובר ואלי קיי
דובער וובר ואלי קיי | צילום: ללא

כאמור, קיי בן ה-26 נרצח הבוקר על ידי פאדי אבו שח'ידם במהלך פיגוע ירי בעיר העתיקה. קיי, שהיה עולה חדש מדרום אפריקה ועבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי, נורה למוות על ידי המחבל, פעיל חמאס, שהיה חמוש ברובה מסוג קרלו.

ניקוי הדם לאחר הפיגוע בעיר העתיקה
ניקוי הדם לאחר הפיגוע בעיר העתיקה | צילום: רויטרס

בפיגוע נפצעו שני אזרחים נוספים נוספים באורח קשה ובינוני, ושני שוטרים נפצעו קל. הפצועים פונו לבתי החולים בעיר, ולאחר מכן שני השוטרים שוחררו לביתם. בתוך כך, דובר חמאס בעזה מסר לאחר הפיגוע כי "מדובר בפעולה 'הירואית' בירושלים הכבושה. העיר הקדושה הזאת תמשיך להילחם עד לסילוק הכובש". בנו של המחבל, עבוד אבו שח'ידם, כתב בפוסט בפייסבוק כי אביו "מת כשהיד, כפי שקיווה".

ארגון חמאס אישר כי אבו שחידם היה אחד מפעיליו ונחשב לאחד מהבכירים במחנה הפליטים שועפאט. עוד נכתב בהודעה: "מבצע הירואי זה נושא מסר של אזהרה לישראל ולעבר ממשלת ישראל על כך שעליה להפסיק את התוקפנות על האדמה שלנו ועל המקומות הקדושים שלנו. ישראל תשלם מחיר על פעולותיה נגד מסגד אל-אקצא, נגד שכונת סילוואן ונגד שכונת שיח' ג'ראח".