לפיד בהתבטאות חריגה: "היכולות האחרות" שומרות עלינו בחיים

ראש הממשלה השתתף בטקס חילופי יו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית, שם התייחס ליכולותיה של מדינת ישראל ואמר: "הזירה המבצעית בכיפה השקופה מעלינו בנויה מיכולות של הגנה ומיכולות של התקפה"

זמן צפייה: 02:35

ראש הממשלה יאיר לפיד השתתף היום (שני) בטקס החילופים של ראש הוועדה לאנרגיה אטומית, במשרד ראש הממשלה בירושלים, שם אמר: "הזירה המבצעית בכיפה השקופה מעלינו בנויה מיכולות של הגנה ומיכולות של התקפה, ומה שנהוג לכנות בתקשורת הזרה: 'יכולות אחרות'. היכולות האחרות האלה שומרות עלינו בחיים ויישמרו עלינו בחיים כל עוד אנחנו וילדינו פה".

עוד הוסיף לפיד: "בן גוריון הקים את הוועדה לאנרגיה אטומית ב-1952. צריך הרבה חזון כדי להקים את הדבר הזה. חזון, המשמעות הבסיסית ביותר שלו היא היכולת לקחת רעיון ולצקת לתוכו סדר, כוח, בני אדם נכונים, חשיבה לטווח רחוק והרבה ירידה לפרטים. זה מה שעכשיו נמצא מולי".

לפיד ובנט בטקס חילופי יו''ר הוועדה לאנרגיה אטומית
לפיד ובנט בטקס חילופי יו''ר הוועדה לאנרגיה אטומית | צילום: חיים צח, לע''מ

תא"ל במיל' זאב שניר מסיים שבע שנים כראש הוועדה לאנרגיה אטומית, ושירות של 49 שנים במערכת הביטחון. תא"ל במיל' משה אדרי, המחליף בתפקיד, שרת בצהל 31 שנים. ב-11 שנים האחרונות שרת בתפקידים בכירים במערכת הביטחון.

מדברי ראש הוועדה לאנרגיה אטומית היוצא, זאב שניר: "אני חש גאווה וסיפוק על ההזדמנות שניתנה לי לעמוד בראשות הוועדה לאנרגיה אטומית. ארגון יחיד ומיוחד, מאתגר ומורכב, שאין דומה לו. זכיתי לעמוד בראש ארגון שיש לו עובדים מקצועיים ומסורים, ומנהלים טובים ואיכותיים".

מדברי ראש הוועדה לאנרגיה אטומית הנכנס, משה אדרי: "שליחות היא דרך חיים, מעשה בעל משמעות גדולה, שמקורו באמונה פנימית ולא בציפייה לרווח אישי. היום, ניתנה לי שוב ההזדמנות, על ידי ראש הממשלה, במשמרת מאוד מיוחדת, להמשיך בדרך השליחות ולהוביל בשנים הקרובות ארגון חשוב וייחודי - את הוועדה לאנרגיה אטומית ומרכזיה. בכך, להמשיך להיות שותף לקבוצה גדולה של אנשים הערבים לביטחונה, חוסנה ועתידה של מדינת ישראל".