11 ימים לאחר תחילת המבצע: הקבינט אישר את הפסקת האש

בתום דיון של כ-3 שעות, השרים הסכימו פה אחד להפסיק את התקיפות בעזה. ראש הממשלה ושר הביטחון יחליטו עם המתווכים המצרים מתי הפסקת האש תיכנס לתוקפה. השעה המיועדת: 2:00 בלילה

זמן צפייה: 06:24

מבצע "שומר החומות": הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הערב (חמישי) פה אחד את הפסקת האש ועצירת התקיפות בעזה, זאת 11 ימים לאחר שהחל מבצע "שומר החומות". זמן קצר לאחר ההכרזה, נשמעו מספר אזעקות ביישובי העוטף.

השרים הסמיכו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ להחליט עם המתווכים המצרים כי הפסקת האש תיכנס לתוקפה החל מ-2:00 בלילה. בשלב זה, בחמאס ובג'יהאד האסלאמי טרם הוציאו הוראה לפעילים להפסיק לשגר רקטות לעבר ישראל .

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רגע לפני כניסת הפסקת האש לתוקף: השעות הקשות שעוד צפויות לנו

יו"ש, לבנון ואיראן: המבצע בעזה שהתרחב לגזרות נוספות

"הזעתי, נלחצתי – ושמעתי צלצולים": נפגעי החרדה של שומר החומות

בלשכת ראש הממשלה אישרו את הפרטים, ומסרו: "הקבינט קיבל את המלצת כל גורמי הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד וראש המל"ל, לקבל את היוזמה המצרית להפסקת אש דו-צדדית ללא כל תנאי, שתכנס לתוקפה בשעה שתסוכם בהמשך.

"הרמטכ"ל, הדרג הצבאי וראש השב"כ סקרו בפני השרים את ההישגים הגדולים של ישראל במערכה, חלקם חסרי תקדים. הדרג המדיני מדגיש שהמציאות בשטח היא שתקבע את המשך המערכה", לשון ההודעה. מחר בבוקר, ישראל תפתח את המעברים לכניסת סיוע המוניטארי.

הפלת בניין רב קומות בעזה
הפלת בניין רב קומות בעזה | צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ מסר כי "מבקש לחזק את כוחות הביטחון וצה"ל בהובלת הרמטכ"ל, שהביאו במהלך 11 הימים האחרונים להישגים צבאיים חסרי תקדים בעוצמתם, בדיוקם ובמשמעות האסטרטגית שלהם במאבק מול ארגוני הטרור ברצועת עזה. מערכת הביטחון ממשיכה במוכנותה להגן על אזרחי ישראל, וכוחות הביטחון וצה"ל פרוסים בשטח, בכלל המערכים, בגזרות השונות, בהגנה ובהתקפה. המציאות בשטח תקבע את המשך הפעולות".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער תקף את החלטת הקבינט - וספציפית את ראש הממשלה, וכתב: "עם המודיעין וחיל האוויר הכי טובים בעולם - הצליח נתניהו לחלץ מהחמאס 'הפסקת אש ללא תנאים'. מביך".

מבצע שומר החומות, עזה
תמונות ההרס מרצועות עזה

מוקדם יותר הערב, מקורות בחמאס מסרו לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי הרגיעה תיכנס לתוקף החל ממחר, וטענו כי האמריקנים הם שלחצו על נתניהו להפסיק את הנעשה בעזה. "ראש ממשלת ישראל פועל כדי למצוא נקודה שתחזק את התדמית המידרדרת שלו בעיני הציבור הישראלי", טען אחד מהם.

מהבוקר, 300 רקטות נורו לעבר שטח ישראל. כמה מהן פגעו בבתים - אולם מלבד לרכוש, לא נגרם נזק בגוף. במקביל, חייל נפצע קל מרסיסים לאחר שמחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר טיולית ריקה באחד היישובים בעוטף עזה.