דיווח: לאחר שיחות עם המצרים - חמאס יחדול לשגר בלוני תבערה

העיתון "אל ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי בכירים במודיעין המצרי העבירו אזהרה לארגון הטרור, לאחר המחאות על גדר הגבול. לפי הפרסום, המצרים קראו להפסקת הפעולות, מפני שזה מביך אותם מול ישראל

יחידות הבלונים בעזה, "ועד א-תחריר"

מקורות מסרו היום (שלישי) לערוץ אל-ערבייה כי לאחר שיחות עם המודיעין המצרי - חמאס יפסיק את שיגור בלוני התבערה לעבר ישראל. במקביל, העיתון "אל ערבי אל-ג'דיד" דיווח הבוקר כי בכירים במודיעין המצרי העבירו אזהרה לחמאס, קראו לו להפסיק את ההפגנות על גדר הגבול של רצועת עזה, ואף סגרו את המעבר היבשתי ברפיח. על פי הפרסום, חמאס הפר הסכם קודם עם מצרים, לפיו ישלוט על הפרות הסדר וימנע מהפלסטינים להתקרב לגדר הגבול. לדברי הגורמים המצרים, העובדה שהאירועים יצאו מכלל שליטה הביכה מאוד את קהיר מול הצד הישראלי.

עוד אמרו המקורות כי קהיר ביקשה באופן ברור מהנהגת חמאס ויתר הפלגים הפלסטיניים ברצועה לעצור את הפעולות, שכן בכירים מצרים פועלים לארגונו של סבב משא ומתן חדש לייצוב הפסקת האש והגעה להסכם רגיעה ארוך טווח. כמו כן ביקשה קהיר, למנוע קיום של הפגנה נוספת על הגדר שתוכננה למחר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שיא שלילי מאז ינואר: 9,831 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול

אוקראינה טוענת: אלמונים חטפו מטוס מקאבול והנחיתו אותו באיראן

בעקבות סכסוך על נערה: בן 17 נדקר למוות בשלומי – בן 15 נעצר

מעבר לכך, על פי הפרסום, ראש המל"ל אייל חולתא הביע בפני ראש המודיעין המצרי כעס רב על הרטוריקה שבה נוקטים הפלגים הפלסטיניים ועל אירוע הירי שהביא לפציעתו של לוחם מג"ב. גורמים מצרים הבהירו לחולתא כי למרות שהנהגת חמאס טענה כי אירוע הירי לא היה מתוכנן, בקהיר מסרבים לקבל את התירוצים הללו. יתרה מזאת, מקורות פלסטינים מסרו לחדשות 13 כי מצרים הודיעה לחמאס שישראל לא תסבול עוד אירועים אלימים בגדר "גם במחיר של נפגעים רבים בצד העזתי".

בשעה זו נערכת עצרת מחאה עם כחמישים משתתפים מול מעבר ארז, לא בקרבת הגדר. עד כה העצרת שקטה וללא אירועים חריגים, ולפי המארגנים במקום נוכחים אמהות וילדים חולי סרטן, אשר מוחים על "המשך המצור על עזה".

הלילה תקפו מטוסי קרב של צה"ל יעדי חמאס ברצועת עזה, ביניהם  אתר לייצור אמצעי לחימה, פיר מנהרת טרור ועמדת שיגור רקטות תת-קרקעית. זאת, בתגובה להפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף. ארגון הטרור השיב בירי מקלעים, אך לא דווח על נפגעים.