דיווח מצרי: בעזה אין כוונה להרחיב את שיגור הרקטות

מקורות מצריים מסרו לעיתון הלונדוני "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי לאור שיגורי הרקטות מעזה קיים ראש המודיעין המצרי שיחה עם ראש המל"ל, והבהיר כי שוחח עם ההנהגה הבכירה של חמאס - שטענו כי הם מחוייבים לרגיעה

תקיפת צה"ל ברצועת עזה

מקורות מצריים מסרו אמש (שבת) לעיתון הלונדוני "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי לאור שיגורי הרקטות מעזה לעבר שטח ישראל בלילה שבין שישי לשבת – קיים ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, שיחה עם אייל חולתא, ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי של ראש הממשלה יאיר לפיד, כאשר במהלך השיחה הדגישה מצרים כי לפלגים בעזה אין כוונה להרחיב את שיגור הרקטות לישראל.

ראש המודיעין המצרי שוחח עם ההנהגה הבכירה של חמאס בעזה, ודווח גם כי בכירים אחרים במודיעין המצרי קיימו שיחות עם בכירים בג'יהאד האיסלאמי, ולאחר מכן אמר כאמל לחולתא כי לפי השיחות שקיימו המצרים מול הפלגים בעזה – הם מחוייבים לרגיעה והמצב הביטחוני בעזה ירוסן.

תקיפת צה''ל בעזה
תקיפת צה''ל בעזה

מקור הבקיא בתיווך המצרי בין ישראל לעזה מסר לעיתון כי להערכתה של מצרים – שיגור הרקטות לעבר ישראל היה בבחינת מסר מעזה, לפיו ישראל, אשר מציגה בפני מדינות המפרץ את היכולת שלה להגן עליהם מפני איראן, לא יכולה להגן על עצמה מפני "טילי ההתנגדות".

לטענת המקור, כוחות ההתנגדות בעזה עמדו בהבטחותיהם למתווכים המצרים ולגורמים שהכינו את ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל, לפיהן הם לא יביאו למתיחות במצב הביטחוני והצבאי במהלך ביקורו של ביידן - כאשר מצרים וקטר שיחקו תפקיד משמעותי בשכנוע הפלגים בעזה שירגיעו את המצב במהלך הביקור.

כמו כן, המקור הבהיר כי לא ניתן להפריד בין שיגור הרקטות לבין התיאום של הפלגים מול איראן, והמקור הגדיר צעד זה כמסר של איראן בנוגע לדיווחים על ברית ותיאום ביטחוני וצבאי כנגדה. עוד ציין המקור כי הפלגים בעזה גם רצו להדגיש את נוכחותם בזירה ואת קיומה של הסוגייה הפלסטינית, ורצו להדגיש כי קיומה של הסוגייה הפלסטינית לא באה לידי ביטוי ברגיעה במקביל לתמריצים כלכליים והקלות.

תוצאות התקיפה הצה''לית בעזה
תוצאות התקיפה הצה''לית בעזה

ארבע רקטות נורו בלילה שבין שישי לשבת לעבר אשקלון והמועצה האזורית לכיש. רקטה אחת יורטה ושלוש נוספות נפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים בגוף, וצוותי מד"א טיפלו בארבעה נפגעי חרדה. בתגובה תקף חיל האוויר ברצועת עזה, כאשר מטוסי קרב תקפו מטרות של חמאס, בהם מתקן לייצור אמצעי לחימה.

בעקבות שיגור הרקטות החליט שר הביטחון בני גנץ להקפיא את הגדלת מכסת ההיתרים לצורכי עבודה ומסחר לפלסטינים תושבי רצועת עזה, שהוגדלה ב-1,500 נוספים בשבוע האחרון. בהודעה מטעם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, נמסר: "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי מדינת ישראל והוא יישא בהשלכות".