בוקר מתוח: חסימות כבישים בעוטף, שיבושים בתנועת הרכבות באזור

באשקלון, נתיבות, שדרות, עוטף עזה ומועצות אזוריות בדרום לא יתקיימו לימודים • חוף זיקים נסגר למבקרים • הג'יהאד האסלאמי הודיע ששניים מאנשיו מתו במהלך הפצצות חיל האוויר בסוריה

זמן צפייה: 05:13

הסלמה בדרום: בצה"ל הוחלט הבוקר (שני) על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה, לאחר שאתמול נורו עשרות רקטות לעוטף עזה ולאור הערכת המצב. בין היתר יחסמו גם כביש 4 מצומת זיקים עד הגבול, חוף זיקים יסגר למבקרים, וקו הרכבת בין אשקלון לשדרות נסגרת לתנועת רכבות.

בהתאם להנחיות פיקוד העורף, כ-55,000 תלמידים לא ילמדו היום. ההנחיות מתייחסות לתלמידים הגרים באשקלון, נתיבות, שדרות, חוף אשקלון, מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית שדות נגב ומועצה אזורית שער הנגב. ניתן לצאת למקומות העבודה בתנאי שניתן להגיע למרחבים מוגנים לפי זמן ההתגוננות. בשאר הארץ אין הנחיות מיוחדות.

בתוך כך, ארגון הג'יהאד האסלאמי הודיע במהלך הלילה ששניים מפעיליו נהרגו בעקבות מתקפות חיל האוויר על מטרות הארגון בפאתי דמשק שבסוריה. מנגד, משרד הבריאות בעזה דיווח כי ארבעה פלסטינים  נפצעו הלילה בתקיפות ברחבי הרצועה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מטוסי קרב תקפו יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי בפאתי דמשק

צה"ל תקף יעדי ג'יהאד ברצועה; רקטות שוגרו לעוטף

ההסלמה בדרום לא צפויה להשפיע על תוצאות הבחירות • פרשנות

הערכת המצב שהתקיימה בקריה
הערכת המצב שהתקיימה בקריה | צילום: טל עוז / משרד הביטחון

גורם בחדר המבצעים המשותף של הפלגים הפלסטינים אמר לאתר חדשות פלסטיני כי המאמצים הבין-לאומיים לעצור את ההסלמה ברצועת עזה נכשלו. וכי ישנו מבוי סתום בכל הנוגע להפסקת אש. לפי הגורם, פירוש הדבר היא שקיימת אפשרות שהירי יורחב כך שיכלול אף את אשדוד ובאר שבע.

כאמור, כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232 יחסמו לתנועה, ולא תנתן תנועת רכבים גם בכביש 4 מצומת זיקים עד הכניסה לנתיב העשרה, כביש 34 מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לניר עם, כביש 232 מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה. כמו כן, תיאסר כניסה לחוף זיקים, לגבעת "קובי" בשדרות, אנדרטת "החץ השחור", גבעת הפעמונים, גבעת נזמית וגבעת "הפרש הבודד".

כביש מס׳ 4 - מצומת זיקים ועד צומת הכניסה לנתיב העשרה.
כביש מס׳ 34 - מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לניר עם.

אמש, דובר צה"ל אישר כי מטוסי קרב ישראליים תקפו אמש יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי מדרום לדמשק שבסוריה. זאת, בהמשך לדיווחים בתקשורת הסורית. לאחר התקיפה צבא סוריה הודיע כי הופעלו מערכות נגד מטוסים וכי רוב הטילים יורטו לפני שהגיעו למטרתם. בהמשך, הודיע ארגון הג'יהאד האסלאמי ששניים מפעיליו נהרגו במתקפה.

צה"ל מסר כי התקיפה נעשתה באזור עאדליה שבפאתי דמשק, שם הותקף אתר של ארגון הטרור המהווה עוגן משמעותי של הג'יהאד האסלאמי בסוריה. באתר זה מבצע הארגון מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה, וכן מיוצרים בו מדי חודש עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות.

אם מגוננת על ילדיה בעת אזעקה באשקלון
אם מגוננת על ילדיה בעת אזעקה באשקלון | צילום: אלכס בורטמן

לפי דיווחים נסופים באתר המזוהה עם האופוזיציה הסורית, התקיפות כוונו לעבר מוצבים של מילציות איראניות באזור שדה"ת הצבאי, וכן מספר מוצבים באזור דמשק הותקפו.

התקיפה בסוריה הגיעה בשיאו של יום מתוח במיוחד בדרום, במהלכו נורו עשרות רקטות לעבר יישובי העוטף, שדרות ואשקלון על ידי ארגון הג'יהאד האסלאמי והותקפו יעדים ברצועה בתגובה. מוקדם יותר אמש דובר צה"ל אישר כי חיל האוויר תקף יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה בתגובה לירי המתמשך לעבר יישובי עוטף עזה במהלך שעות הערב.