"המחבל קפץ עליי, הפלתי אותו לרצפה": השוטר שנפצע בפיגוע בשער שכם משחזר

ממיטתו שבבית החולים הדסה הר הצופים שחזר השוטר שנפצע בינוני בפיגוע הדקירה ליד שער שכם את שאירע: "זיהיתי את המחבל קופץ עליי, וניתרתי עליו בחזרה".המפכ"ל שיבח אותו: "זו מקצועיות, כל הכבוד לך"

זמן צפייה: 02:02

יום אחרי שנפצע בינוני בפיגוע דקירה סמוך לשער שכם בירושלים, שחזר הבוקר (שני) רס"ר ר', שוטר מג"ב כבן 24 ממיטתו שבבית החולים הדסה הר הצופים, את שאירע: "זיהיתי את המחבל קופץ עליי, ניתרתי עליו בחזרה וננעלתי לו עם יד שמאל על יד. עם יד ימין חנקתי אותו עד שהפלתי אותו לרצפה".

המחבל עורר את חשדם של השוטרים שהיו במקום, והוא עוכב לבדיקה. בשלב זה הסתער המחבל לעבר שוטרי מג"ב עם הסכינים, ובמהלך העימות הוא הצליח לדקור את השוטר בצווארו. בתוך שניות בודדות ביצעו הלוחמים בעמדה ירי לעבר המחבל וניטרלו אותו. החקירה הוטלה על ימ"ר ירושלים. שוטרים שהיו במקום הגיבו בירי לעבר המחבל, נזיר מרזוק בן ה-19, שוהה בלתי חוקי מהכפר אבווין שמצפון לרמאללה, והוא נפצע באורח אנוש.

זירת הפיגוע בשער שכם בירושלים
זירת הפיגוע בשער שכם בירושלים | צילום: דובורת המשטרה

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן וסגן מפקד מחוז ירושלים, תת-ניצב דני לוי, ביקרו את ר'. המפכ"ל שיבח אותו: "האינסטינקט שלך לקפוץ ולהשתלט עליו – זו מקצועיות. יש לנו מחבל מנוטרל ואין לי ספק שבסוף אנחנו ננצח, וזה בזכות עבודה של אנשים כמוך, לוחמים, שנמצאים מסביב ועושים את העבודה. יישר כוח. כל הכבוד לך".

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, אמר: "בהשראת הפיגועים שראינו לאחרונה, הכוונה של המחבל הייתה לפגוע ביהודים וחפים מפשע שעוברים באזור. היכולת שלכם להחשיד את המחבל בצורה מהירה בשילוב הנחישות והחתירה למגע שהפגנתם באירוע מנעה פגיעה משמעותית הרבה יותר. תחת הפציעה התפקוד שלך היה מרשים ומקצועי, כך אנחנו מצפים מלוחמינו לפעול, ישר כוח"

בבית החולים פגש גם המפכ"ל את סמ"ר מ' ששהתה עם ר' בעמדה וביצעה יחד עם חבריה לנשק את הירי במחבל.המפכ"ל אמר ללוחמת מ' שניטרלה יחד עם חבריה את המחבל: "הייתם בסיטואציה מורכבת. עשיתם את זה כמו שצריך, ירי ממוקד ועבודה מקצועית. כל הכבוד."