"ננסה לבחור בחיים ולהאיר": מאות נכחו בהלווית החייל דביר שורק

כאלף איש הגיעו לבית העלמין בעפרה וליוו את החייל שנדקר למוות בדרכו האחרונה. האב, יואב שורק: "היית מתנה שהפיצה טוב בתוך המשפחה ומחוץ לה" • משפחתו תתרום את קרניות עיניו

זמן צפייה: 01:30

כאלף בני אדם הגיעו הערב (חמישי) לבית העלמין בעפרה וליוו את דביר יהודה שורק, החייל שנדקר למוות בגוש עציון, בדרכו האחרונה. להלוויה הגיעו גם שר החינוך, רפי פרץ (הימין המאוחד) וחבר הכנסת גדעון סער (הליכוד).

יואב שורק, אביו של דביר, ספד לו: "מתנה קיבלנו לכמעט 19 שנה, מתנה שהפיצה אור וטוב בתוך המשפחה ומחוץ לה. בלי יומרנות ובלי ציניות. על המתנה הזאת אמרתי – ה' נתן וה' לקח. ה' לקח ואנחנו נותרים חסרים ופצועים", אמר האב והוסיף: "כמה כאב יביא הגעגוע והאם נמצא כוחות לבנות ולנטוע כמו שאהבת. רשעים אוהבי מוות קיפדו את חייך, אבל הם לא פגעו באור שלך ובעשיית הטוב. אנחנו נמשיך וננצח עם אלה. ננסה להמשיך לבחור בחיים ולהביא אור".

לעוד כתבות בנושא:

נתניהו בזירת הפיגוע: "החקירה מתקדמת – נשיג את מי שביצע הרצח"

חמאס על הפיגוע בגוש עציון: "תגובה על הכוונות לספח את הגדה"

אביו של דביר שורק שנרצח בגוש עציון: "קיבלנו מתנה ל-19 שנה"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190808-2038' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='יואב שורק סופד לבנו דביר' kid='1_5pyanl9f' duration='68'']

מוקדם יותר פורסם כי משפחתו של שורק החליטה לתרום קרניות עיניו, והן יושתלו בימים הקרובים בגופם של חולים. "אצילות נפש בזמן הכי קשה", נמסר מהמרכז הלאומי להשתלות.

הסופר דוד גרוסמן, שספרו נמצאו בין חפציו של דביר, ספד הערב לחייל באירוע לזכרה של נחמה ריבלין ואמר: "לא הכרתי את דביר שורק. אבל שמעתי עליו הרבה במשך היום, שמעתי שהוא היה נער מאיר ומואר, אוהב אדם ורגיש – אמן בנפשו", גרוסמן, ששכל את בנו במלחמת לבנון השנייה, הוסיף: "לבי-לבי לכל אוהביו, אני יודע באופן אישי איזו דרך קשה עומדת בפניהם. אני יודע שנער מיוחד כמו דביר יאיר את דרכם".

מחקירת מערכת הביטחון עולה כי המחבלים לא תכננו לחטוף את שורק, ובשום שלב לא עלה לרכבם. המחבלים הבחינו בשורק בעלייה למגדל עוז, רצחו אותו בדקירות סכין והשליכו את גופתו בכביש העולה למגדל עוז. כעת נבחן אם ארבו מראש לאזרח ישראלי שיעבור במקום, או שהפיגוע יצא לפועל באופן ספונטני.

דביר היה בדרכו חזרה מירושלים כאשר התנפלו עליו המחבלים. מחקירה ראשונית של צה"ל ושב"כ עולה כי שורק, תושב עפרה ותלמיד ישיבת ההסדר "אור-תורה מחניים", הגיע מכיוון צומת הגוש כשאיתו ספרים מאת דוד גרוסמן - מתנה לכבוד גיוסו שקנה לתלמידי הישיבה.

דביר יהודה שורק, יחד עם משפחתו, בטיול בהר הבית
דביר יהודה שורק, יחד עם משפחתו, בטיול בהר הבית | צילום: באדיבות המשפחה

הוא עלה בכביש עד שהגיע לצומת שבין אפרת לבין מגדל עוז, ובעודו עושה את דרכו ברגל זיהו אותו המחבלים, שרצחו אותו בדקירות באמצעות סכינים והשליכו את גופתו בשדה הסמוך. סבו של שורק, בנימין הרלינג, נרצח בפיגוע ירי בהר עיבל ליד שכם בשנת 2000, כשמחבלים פתחו באש לעבר קבוצת מטיילים.

מוקדם יותר הערב הגיע ראש הממשלה נתניהו לזירת הפיגוע בגוש עציון, שבה נרצח הלילה החייל דביר יהודה שורק. "קיבלתי עדכונים שוטפים, כולל מראש שב"כ", אמר. "החקירה מתקדמת, ובשנים האחרונות כוחות הביטחון מצאו את כל המרצחים. אין לי ספק, על סמך מה ששמעתי - נשיג את מי שביצע את הרצח הנורא".

נתניהו בזירת הפיגוע בגוש עציון
נתניהו בזירת הפיגוע בגוש עציון | צילום: חדשות 13

״אמרתי הבוקר שארץ ישראל נקנית בייסורים. איבדנו כאן את דביר, בן יקר למשפחת שורק, שאיבדה גם את הסבא, הרב הרלינג, לפני שנים אחדות", הוסיף. "ליבנו איתם. אנחנו מחבקים אותם בשעתם הקשה".

מוקדם יותר סייר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בגוש עציון והתייחס לפיגוע: "נמשיך לבנות בגושים, נעשה זאת מתוך ראייה אסטרטגית, בכל מקום. צר לנו על לכתו של דביר, אנחנו נמשיך את לכתו. אני חושב שזה אירוע קונקרטי שכנראה בוצע על ידי אנשים שאולי יש להם קצה ברצועת עזה, אני מכיר היטב את שירותי המודיעין, ואת היכולות של צה"ל. הפרשה הזו תיסגר, אני מניח שלא לאט מדי".