סבתו של דביר שורק: "אנחנו כואבים ובוכים - אך יודעים שנקום"

אסתר שלזינגר, שהשכול הכה פעמים רבות במשפחתה, סיפרה כי לא תאפשר לאובדן לגבור על החיים: "לא ניתן שהאחים של דביר יגדלו בעצב וללא צחוק, עם הורים שעסוקים בהנצחה – ושוכחים אותם בצד"

זמן צפייה: 02:51

הפיגוע בגוש עציון: סבתו של דביר שורק, אסתר שלזינגר, סיפרה הבוקר (שני) על ההתמודדות עם מות נכדה. "אנחנו כואבים ובוכים אך אנחנו יודעים שנקום", סיפרה בריאיון ל"העולם הבוקר". "לא ניתן שהאחים של דביר יגדלו בעצב ובלי צחוק, עם הורים שכל היום רק מנציחים מישהו – והם נשכחים בצד".

שלזינגר סיפרה כי השכול פגע במשפחתה פעמים רבות – בטרם עלו לארץ, וגם לאחר מכן. "השכול התחיל בשואה, אמי וארבעת אחי וכל המשפחה שייכים למילים אושוויץ בירקנאו. בן דודי, בחור חמד שברח אחרי המלחמה מאושוויץ עלה לארץ ונפל בכיבוש יפו כשהוא בן 19 – וכעת לקחו לנו את דביר היקר".

סבתו של שורק חלקה סיפור נוסף שמראה את אופיו המיוחד של הצעיר. "דביר היה בא אלינו לעיתים מאוד קרובות כי אנחנו גרים קרוב לישיבה. לפני שבועיים חזרתי הביתה וראיתי על השולחן במטבח פתק קטן מהמכולת. חשבתי לזרוק אותו לפח ופתאום ראיתי את הכתב של דביר. אני חושבת על מה שהוא כתב הרבה לאורך השבעה, הוא כתב 'אני מרגיש אהוב'. אדם שמרגיש אהוב יכול להסתכל אחרת על העולם. ודביר הרגיש אהוב, הוא היה קרן אור".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190812-1617' autoplay='0' credit='' desc='הראיון המלא עם סבתו של דביר' kid='1_mp9h9ip5' duration='252'']

עוד בחדשות 13:

צה"ל מיפה את בתי רוצחי דביר שורק לקראת האפשרות שייהרסו

חבריו של דביר שורק: "אמרו שהוא חייל – אבל הוא היה ילד בנשמה"

דקה אחר דקה: כך התרחש הפיגוע שבו נדקר למוות דביר שורק

אסתר שלזינגר, סבתו של דביר שורק
אסתר שלזינגר, סבתו של דביר שורק | צילום: חדשות 13

במהלך פעלו כוחות צה"ל בכפר בית כאחל למיפוי בתי שני המחבלים החשודים בפיגוע בגוש עציון שבו נדקר למוות רב"ט דביר שורק, לצורך בחינת האפשרות להריסתם. המחבלים נתפסו בסוף השבוע בתום מצוד של יומיים. החשודים הם שני אחים, נציר עצאפרה בן 22 וקאסם עצאפרה בן 30, תושבי בית כאחל. יחד איתם נעצרה גם אישתו של אחד האחים וגבר נוסף, שגם הם חשודים במעורבות באירוע. השניים נעצרו ללא הבעת התנגדות.

בתוך כך, פרסם הבוקר אביו של דביר, יואב שורק, פוסט בפייסבוק ובו סיפר על התמיכה הרבה המלווה את משפחתו מאז אובדן בנו. "מבין מעגלי השבעה, וההמונים הבאים, חלקם ללא כל היכרות מוקדמת; וממעגלי התגובה הרחבים יותר, בתקשורת וברשתות ובקהילות בארץ ובעולם, שהדים מהם מגיעים אלינו - עולה דמותו המופלאה באמת, הבלתי ניתנת להסברים מקטינים, של עם ישראל", כתב יואב.

אתמול סיפרו חבריו של דביר שורק לישיבה, שהתבשרו בצאת השבת על תפיסת המחבלים החשודים שביצעו את הפיגוע, על אופיו המיוחד של חברם לכיתה: "אמרו שהוא חייל אבל הוא נראה כמו ילד – והוא היה ילד בנשמה, למרות שהוא בוגר יותר מכולנו", סיפר איתן ווקספרס. "הוא היה פתוח להכול, אמרו שמצאו עליו ספרים של גרוסמן, והיו לו בחדר גם עמוס עוז, מאיר שלו ואחרים. הוא לא התכתב עם שום דעה פוליטית, הוא אהב את כולם – בלי סטריאוטיפים. הם הרגו את האדם הלא נכון, לא הבנתי למה הם עשו את זה דווקא לו".

החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון
החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון | צילום: חדשות 13

לדברי חבריו, דביר נעדר כל ציניות ודאג לזולת. "היה לו רעיון לקנות חמור, בסוף הוא קנה אתון וקרא לה 'אהבת עולם'. אחרי שלושה ימים, לפני שהספקנו לבנות לה מחסה – התחיל לרדת ברד שנמשך כל היום", סיפר מנשה לוקין. "דביר הלך ועמד איתה בברד כדי שהיא לא תהיה עצובה, ותוך כדי הברד התחיל לבנות לה מחסה. עבודת הידיים הזאת, ההקרבה לטובת האחר והאכפתיות אפיינה אותו מאוד. החיוך שלו היה כל כך גדול שגם אנחנו נדבקנו בעל כורחינו".

לאחר תפיסת המחבלים בסוף השבוע, אמר יואב שורק, אביו של דביר: "אנחנו מודים לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה לתפיסת המחבלים, אף שצר לנו שנתפסו חיים. אנו שמחים שדביר לא ראה את פני רוצחיו, וגם אנחנו נשתדל שלא לראות אותם, לא כעת ולא במשפט. העיקר המוטל על כוחות הביטחון הוא סיכול ומניעת פיגועים, ואנחנו מבקשים לחזק את ידיהם במלאכה קשה זו".

אחותו הגדולה של דביר, נועה, סיפרה אתמול לחדשות 13: "הוא היה בחור מתוק עם עיניים מאירות, כריזמה שקטה ומרגיעה, והוא היה חבר טוב מאוד. המון החברים שלו הגיעו לכאן וסיפרו על הקרבה שהייתה להם איתו. הוא היה מגדל דברים, ואחרי שכבר ידענו שהוא נהרג הלכתי עם אחי הקטן וקטפנו עגבניות שהוא גידל".