פיגוע הדקירה בגוש עציון: צה"ל יהרוס את בתי רוצחי דביר שורק

דו"צ הודיע למשפחותיהם של המחבלים נסיר סלאח חליל עסאפרה וקאסם עארף חליל עסאפרה, שדקרו למוות את הצעיר בחודש שעבר, על הכוונה להרוס את בתיהם. למשפחות ניתנה אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה

זמן צפייה: 00:18

פיגוע הדקירה בגוש עציון: דובר צה"ל הודיע הערב (חמישי) כי הודעות נמסרו למשפחות המחבלים נסיר סלאח חליל עסאפרה וקאסם עארף חליל עסאפרה, שדקרו למוות את רב"ט דביר שורק לפני כחודש, על כוונת צה"ל להרוס את הבתים בהם התגוררו השניים. למשפחות המחבלים ניתנה אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה.

כזכור, מספר ימים לאחר הפיגוע, כוחות צה"ל פעלו בכפר בית כאחל למיפוי בתי המחבלים - לצורך הריסתם. השניים, אחים בני 22 ו-30, תושבי הכפר, נעצרו בתום מצוד בן יומיים ויחד איתם נעצרה גם אישתו של אחד האחים וגבר נוסף, החשודים במעורבות באירוע.

לכתבות נוספות בנושא:

"צריך להמשיך לחיות ולשמוח": אביו של דביר שורק מספר על האובדן

סבתו של דביר שורק: "אנחנו כואבים ובוכים – אך יודעים שנקום"

צה"ל מיפה את בתי רוצחי דביר שורק לקראת האפשרות שייהרסו

ביום חמישי שעבר, יום לפני שמלאו 30 ימים לרצח של דביר שורק, סיפר אביו יואב שורק לחדשות 13 על ההתמודדות של המשפחה עם השכול והכאב. "אנחנו צריכים להמשיך לחיות", הצהיר. "בסוף זאת אמירה, שרוצים לחיות וששמחים בחיים. והרי אם לא, אז על מה בוכים?".

"דביר היה הדבק, הוא גם היה הסנדוויץ'", אמר שורק. "הוא מאוד אהב שהמשפחה ביחד, מאוד היה מחובר לקטנים. הוא עשה גינות מסביב לבית בכל שטח פתוח". עוד הוסיף: "כשאני מסתכל על החיים שלו, אני לא מתחרט על יום אחד שהוא היה, ואני לא מקבל דברים כאלה כמו 'זרעת ואתה לא קוצר'. לא, קצרנו. ודאי שקצרנו. הוא מההתחלה היה נורא מתוק".

יואב שורק
יואב שורק | צילום: חדשות 13

גופתו של דביר נמצאה בשעת לילה מאוחרת בתום שעות אחדות של חיפושים. לדברי יואב, כל אותו הזמן הוא לא חשב שקרה לו משהו רע: "עד שהודיעו לי הייתי בטוח שסתם כולם היסטריים בגלל שלושת הנערים, בגלל שזה גוש עציון. היו שלוש שעות שהרבה אנשים ידעו שהוא איננו ואני חייתי בסרט אחר".

דביר נרצח כשבידיו ספרים של דוד גרוסמן, אותם קנה לרבנים שלו במתנה. הניגודיות, לכאורה, בין אורח החיים ותפיסת העולם בסביבתו של שורק לבין עמדותיו של הסופר, עוררה עניין בישראל לאחר מותו. "מי שקצת מכיר את הישיבה שבה הוא למד ואת החבר'ה שהוא שייך אליהם לא היה מתפלא", אמר יואב. "אנשים משתדלים לקרוא ספרים טובים וגרוסמן הוא מבכירי הסופרים שיש פה בארץ. למה זה תפס כל כך את האנשים? אולי זה שבר את קונספט השבטים קצת או שזה מזכיר שיש ישראליות שהיא בסופו של דבר גדולה מהשסעים – ואני חושב שזאת אמת גדולה".

משפחת שורק בטיול
משפחת שורק בטיול | צילום: חדשות 13

לאחר תפיסת המחבלים, אמר יואב: "אנחנו מודים לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה לתפיסת המחבלים, אף שצר לנו שנתפסו חיים. אנו שמחים שדביר לא ראה את פני רוצחיו, וגם אנחנו נשתדל שלא לראות אותם, לא כעת ולא במשפט. העיקר המוטל על כוחות הביטחון הוא סיכול ומניעת פיגועים, ואנחנו מבקשים לחזק את ידיהם במלאכה קשה זו".