"המחבלים מסתתרים באזור חברון - ומקבלים סיוע מתושבים"

גורמי ביטחון פלס' מעריכים כי החוליה שדקרה למוות את דביר שורק נעזרת באנשים שגרים באזור • אביו של החייל שנרצח: "מקווה שלא נרצח במאבק שנכשל – ולא הספיק לראות את הפרצוף והרשע בעיניים"

זמן צפייה: 04:42

הפיגוע בגוש עציון: גורמי ביטחון פלסטינים מעריכים הבוקר (שישי) כי המחבלים שדקרו למוות את דביר יהודה שורק מסתתרים באזור חברון ומקבלים סיוע מתושבים מקומיים. כמו כן, מעריכים הגורמים כי הפיגוע תוכנן על ידי יותר מאדם אחד, במטרה מכוונת לפגוע בתושבי גוש עציון.

בד בבד, אביו של החייל, יואב שורק, אמר הבוקר כי "אני מקווה שזה כמו שאני מדמיין את זה - שהוא הלך לתומו והותקף מאחור ולא הספיק לראות את הפרצוף ואת הרשע בעיניים, והוא עלה בטהרה".

לעוד כתבות בנושא:

דקה אחר דקה: כך התרחש פיגוע הדקירה שבו נרצח דביר שורק

נתניהו בזירת הפיגוע: "החקירה מתקדמת – נשיג את מי שביצע הרצח"

זירת הפיגוע בגוש עציון
זירת הפיגוע בגוש עציון | צילום: רויטרס

"סיפרו לנו כי התקופה האחרונה שלו הייתה של רוממות רוח, הוא למד הרבה והתפתח ושמח במה שהוא עושה", הוסיף אביו. "אני מקווה שהוא עלה השמיימה לא מתוך מאבק שנכשל בסופו של דבר".

"אני לא אוהב את השיח של 'תגובות הולמות' כי אני לא חושב שהקורבניות היא זו שצריכה להוביל את המפעל שלנו פה", הוסיף יואב. "את המקום הזה צריך להסדיר - כי צריך להסדיר אותו. לא כי מישהו מת. אנחנו לא צודקים כי אנחנו מסכנים".

החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון
החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון | צילום: חדשות 13

"דביר נולד פה לפני 19 שנה, אז המקום הזה לא היה מוסדר, ועדיין הוא לא מוסדר. זו פחדנות ועצלנות שבסופו של דבר שייכת לדרגים הכי גבוהים של מדינת ישראל שמהססים ומסתבכים", המשיך אביו של דביר. זה שמישהו נרצח, זו טרגדיה - ולא מנוף למשהו אחר".

גם היום, כוחות הביטחון ממשיכים בסריקות אחר חוליית המחבלים שאחראית לפיגוע. צה"ל ושב"כ בודקים כמה כיווני חקירה, בהתבסס על מידע מודיעיני שנאסף באמצעים שונים. על פי דיווחים פלסטיניים, צה"ל סרק הלילה את העיירה חלחול הסמוכה לחברון וכן כפרים באזור, לאחר שקודם לכן התמקדו הסריקות רק בבית לחם הסמוכה.

מחקירת מערכת הביטחון עולה כי המחבלים לא תכננו לחטוף את שורק, ובשום שלב הוא לא עלה לרכבם. המחבלים הבחינו בשורק בעלייה למגדל עוז, רצחו אותו בדקירות סכין והשליכו את גופתו בכביש העולה למגדל עוז. כעת נבחן אם ארבו מראש לאזרח ישראלי שיעבור במקום, או שהפיגוע יצא לפועל באופן ספונטני.