ביהמ"ש הצבאי הרשיע את מפקד החוליה שרצחה את החייל דביר שורק

הנאשם אחמד עצאפרה, מנהיג הקבוצה מטעם חמאס, הורשע בגרימת מותו בכוונה של שורק באוגוסט 2019, לאחר שהתקבלה עמדת התביעה הצבאית לפיה יש להרשיע אותו בביצוע העבירות למרות שלא נכח במקום בו בוצע הפיגוע ולא היה זה שדקר בפועל

דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון
דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון | צילום: חדשות 13

בית המשפט הצבאי הרשיע אתמול (שני) את הנאשם אחמד עצאפרה בגרימת מותו בכוונה, המקבילה של עבירת הרצח באיו"ש, של רב"ט דביר שורק באוגוסט 2019 בגוש עציון, ובשתי עבירות נוספות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה ובשורה של עבירות ביטחוניות.

בית המשפט קבע כי עצאפרה היה מפקד החוליה הצבאית מטעם החמאס, בה היו חברים, בין היתר, שני נאשמים נוספים, אשר דקרו את דביר. בית המשפט הצבאי קיבל את עמדת התביעה הצבאית לפיה יש להרשיע את עצאפרה בביצוע העבירות, למרות שלא נכח במקום בו בוצע הפיגוע ולא היה זה שדקר בפועל את דביר.

נציר עצאפרה וקאסם עצאפרה, שני הנאשמים אשר ביצעו את הדקירה בפועל, הורשעו ברצח דביר ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות אחרי שהודו בכתבי האישום שהוגשו בעניינם. על קאסם נגזר עונש של מאסר עולם ו-40 שנות מאסר נוספות ועל נציר נגזר עונש של מאסר עולם ו-20 שנות מאסר נוספות.

יוסף זהור, חבר חוליה נוסף אשר לא נכח בפועל במקום ביצוע הרצח, הורשע אחרי ניהול הוכחות ברצח דביר ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות ונגזר עליו עונש של מאסר עולם ו-15 שנות מאסר נוספות. נוסף לכך, על כל אחד מאלה שנגזר דינם עד כה הושתו גם פיצויים בסך מיליון וחצי שקלים.