צה"ל חושף: כך פועלת שיטת הברחות הסמים והאמל"ח בחסות חיזבאללה על גבול לבנון

לראשונה, בציוץ טוויטר של דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי, נחשף שמו של חסן סרעיני, המכונה "אבו מחמד" - המשמש כסייען של בכיר חיזבאללה ומנהל בשטח בהברחות באזור. דרך ביתו של חאתם שית, לבנוני-שיעי המוכר כסוחר סמים, הוא מתצפת ומפעיל בכפר כילא רשת הברחות באישור ובחסות ארגון הטרור

סמים שנתפסו בגבול לבנון (ארכיון)
סמים שנתפסו בגבול לבנון (ארכיון) | צילום: דוברות מחוז צפון

בציוץ טוויטר שפרסם היום (שני) דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, נחשפה באופן רשמי שיטת הברחות סמים ואמל"ח על גבול לבנון באישור ובחסות חיזבאללה, אשר פועלת מביתו של חאתם שית מכפר כילא.

לפי פרטי החשיפה, חסן סרעיני, המכונה "אבו מחמד", משמש כסייען של בכיר החיזבאללה חאג' חליל חרב, ומוביל מטעמו את כלל ההברחות על גבול לבנון. בנוסף, הוא עומד בקשר עם חאתם שית ומבריחים נוספים בדרום לבנון, לטובת הברחת סמים ואמל"ח לשטח ישראל.

חאתם שית, לבנוני-שיעי המוכר כסוחר סמים במרחב דרום לבנון, מפעיל מביתו בכפר כילא רשת הברחות באישור ובחסות חיזבאללה. ביתו, הממוקם בצמוד לחומת הגבול עם ישראל, מאפשר להשתמש בו לזריקת אמל"ח וסמים ובכך להעבירם למבריחים ישראליים בשטח ישראל.

חאתם שית מתצפת ממרפסת ביתו לעבר שטח ישראל בשגרה ובמהלך ניסיונות הברחה, לצורך איסוף מודיעין ולמידת דפוסי הפעולה של כוחות צה"ל במרחב. לאחר מכן, שית יוצר קשר עם מבריחים ישראליים באמצעות אפליקציות תקשורת שונות, (כדוגמת טלגרם, ומתאם איתם מועד לביצוע ההברחה.

שית משתמש בבלדרים שונים שמגיעים לנקודה סמוכה לגבול וזורקים את חבילות הסמים או האמל"ח מעבר לגדר, בזמן שהוא מתצפת מביתו ומכווין את המבריח הישראלי שנמצא בדרכו לנקודה, על מנת לסייע לו לחמוק מכוחותינו שפועלים במרחב.

שיטת הברחות סמים ואמל״ח באישור ובחסות חיזבאללה על גבול לבנון
שיטת הברחות סמים ואמל״ח באישור ובחסות חיזבאללה על גבול לבנון | צילום: דובר צה''ל

לראשונה, נחשף שמו של חסן סרעיני, המכונה "אבו מחמד", המשמש כאמור כסייען של בכיר החיזבאללה ומנהל בשטח עבורו את כלל ההברחות. יש לציין כי בשבועות האחרונים חשפו כוחות צה״ל ושב"כ מספר תשתיות הברחת סמים ואמל"ח של חיזבאללה, בהובלת חאג' חליל חרב.