רחפן של צה"ל נפל בשטח לבנון; דו"צ: אין חשש לדליפת מידע

דובר צה"ל מסר כי כלי הטיס נפל במהלך פעילות מבצעית באזור. חזבאללה טען כי הפיל את הרחפן סמוך לעיירה עייתא א-שעב שבדרום המדינה וכי הוא מחזיק בו

זמן צפייה: 02:06

רחפן של צה"ל נפל אתמול (שבת) בלבנון, במהלך פעילות מבצעית בדרום המדינה – כך הודיע אמש דובר צה"ל. בד בבד, חזבאללה טען כי הוא הפיל את כלי הטיס סמוך לעיירה עייתא א-שעב, וכי הוא מחזיק בו.

כזכור, לפני כשבועיים צה"ל הפיל רחפן שחדר לשטח ישראל מאזור החרמון, במרחב הגבול עם לבנון. הרחפן היה במעקב במהלך לילה, וכאמור - הופל על ידי כוח צה"ל. במקום נערכו סריקות. דובר צה"ל מסר כי "צה"ל נמצא במוכנות גבוהה בזירה הצפונית ולא יאפשר כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל". הרחפן לא היה קשור לחשד השווא לחדירת כלי טיס באותו בוקר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת פשרה? גנץ על הצעת האוזר: מסכימים לוועדה למינוי בכירים

11 דקות של תהלה: היכרות עם חברת הכנסת – שנאומה סחף את המדינה

בבוקר צילומים – בערב ביקור בכלא: מסע השחרור של אנג'ל ברנס

רחפן צילום בגבול לבנון
רחפן צילום בגבול לבנון | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר באותו בוקר נשמעו אזעקות ביישובי הגליל המערבי, בהם אבירים, חורפיש, נטועה, פקיעין ועוד, זאת בשל חשד שווא לחדירת מל"ט. מצה"ל נמסר כי "לא בוצע ירי לעבר מדינת ישראל. מדובר בחשד שווא למל"ט חודר". המל"ט לא חדר - ולכן אינו הופל. תושבי האזור הונחו לחזור לשגרה מלאה.

האזעקות נשמעו בהמשך לשבועות מתוחים בגבול הצפוני. כזכור, לפני כשלושה שבועות כוח צה"ל נתקל בחוליית מחבלים באזור הר דב שבגבול הצפוני. למשך שעה קלה, הצירים במרחב נחסמו, התושבים הונחו להישאר בבתיהם וכל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות, אתרי נופש ותיירות - נאסרה.