המתיחות בצפון: צה"ל הפיל רחפן שחדר לישראל מלבנון

הרחפן, שחדר לישראל באזור החרמון, היה במעקב - והופל במהלך הלילה. במקום נערכות סריקות. אין קשר בין תקרית זו לחשד השווא לחדירת כלי טיס הבוקר. צה"ל : לא נאפשר כל הפרה של ריבונותינו

זמן צפייה: 02:06

צה"ל הפיל הלילה (שישי) רחפן שחדר לשטח ישראל מאזור החרמון, במרחב הגבול עם לבנון. הרחפן היה במעקב במהלך הלילה, וכאמור - הופל על ידי כוח צה"ל. במקום נערכות סריקות.

דובר צה"ל מסר כי "צה"ל נמצא במוכנות גבוהה בזירה הצפונית ולא יאפשר כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל". אין קשר בין תקרית זו לחשד השווא לחדירת כלי טיס הבוקר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל חשד שווא לחדירת מל"ט: אזעקות הופעלו בגליל המערבי

חתן פרס ישראל הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ הלך לעולמו בגיל 83

פרשת "גן הזוועות": גננת נוספת נחקרה – ושוחררה למעצר בית

רחפן צילום בגבול לבנון
רחפן צילום בגבול לבנון | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הבוקר נשמעו אזעקות ביישובי הגליל המערבי, בהם אבירים, חורפיש, נטועה, פקיעין ועוד, זאת בשל חשד שווא לחדירת מל"ט. מצה"ל נמסר כי "לא בוצע ירי לעבר מדינת ישראל. מדובר בחשד שווא למל"ט חודר". המל"ט לא חדר - ולכן אינו הופל. תושבי האזור הונחו לחזור לשגרה מלאה.

האזעקות נשמעו בהמשך לשבועות מתוחים בגבול הצפוני. כזכור, בשבוע שעבר כוח צה"ל נתקל בחוליית מחבלים באזור הר דב שבגבול הצפוני. למשך שעה קלה, הצירים במרחב נחסמו, התושבים הונחו להישאר בבתיהם וכל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות, אתרי נופש ותיירות - נאסרה.

הר דב בגבול לבנון
הר דב בגבול לבנון | צילום: חדשות 13

בתקרית אחרת שאירעה לפני כחודש, כוחות צה"ל השתלטו על רחפן שחדר לשטח ישראל מלבנון, באזור הר דב. ערוץ הטלוויזיה של חזבאללה "אל-מנאר" דיווח כי מדובר ברחפן שטס סמוך לגבול בעת שביצע "צילום להפקת קליפ ללהקה לבנונית". מדובר צה"ל נמסר: "הרחפן היה במעקב כוחות צה"ל שפעלו מולו במגוון כלים. צה"ל ימשיך לפעול למניעת כל הפרה של הריבונות הישראלית".

עוד דווח בערוץ "אל-מנאר" כי הרחפן נשלט מרחוק על ידי כוחות צה"ל, באופן אלקטרוני וטס עוד כ-3 ק"מ לתוך שטח ישראל. לטענתם הם הספיקו לצלם תמונה בתוך השטח הישראלי, לאחר שכבר איבדו שליטה על נתיב הטיסה.