רחפן מלבנון חדר לשטח ישראל – ושב על עקבותיו

דובר צה"ל אישר כי כלי הטיס נכנס למרחב האווירי בצפון הארץ, וכעבור זמן קצר חזר ללבנון. לא נמסרו פרטים נוספים על האירוע

זמן צפייה: 01:44

רחפן חדר היום (שישי) משטח לבנון לישראל  – וחזר על עקבותיו - כך אישר דובר צה"ל. לא נמסרו פרטים נוספים אודות האירוע.

עוד בחדשות 13:

עשרות רחפנים, סכינים וציוד צלילה: מתפ"ש סיכלה הברחת ענק לעזה

רכבים הושחתו, כתובות רוססו: שלושה פשעי שנאה בלילה אחד ביו"ש

נתניהו: "איראן מתכננת התקפות נוספות – נמשיך לסכל אותן"

רחפן - אילוסטרציה
רחפן - אילוסטרציה | צילום: רויטרס

בתחילת השבוע סיירו בגזרה הצפונית ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון נפתלי בנט ובכירים נוספים. במהלך הסיור קיבל נתניהו סקירה ממפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, ומבכירי צה"ל.

"איראן מתכננת התקפות נוספות - אני יכול לאשר את זה", הצהיר רה"מ בהר אביטל. "התוקפנות של איראן באזורנו, וגם מולנו, נמשכת. אנחנו נוקטים את כל הפעולות הדרושות כדי למנוע מאיראן להתבסס כאן באזור. זה כולל גם את הפעילות הדרושה כדי לסכל העברות נשק קטלני מאיראן לסוריה, אם בדרך האוויר או דרך הקרקע. אנחנו גם נפעל לסכל את ניסיונה של איראן להפוך את עיראק ואת תימן לבסיסי שיגור של רקטות וטילים נגד מדינת ישראל".

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט בסיור ביטחוני בגזרה הצפונית
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט בסיור ביטחוני בגזרה הצפונית | צילום: עומר מירון/לע״מ

עוד הדגיש נתניהו כי "המחויבות שלנו והנכונות שלנו להיאבק בתוקפנות האיראנית היא מוחלטת, ואנחנו פועלים בכל האמצעים כדי למנוע מאיראן להשיג את היעדים שלה. אני לא יכול לפרט יותר מזה, אבל זה תהליך שנמשך כל הזמן". בסיכום דבריו, הצהיר: "אני עושה כל מה שצריך כדי לקיים את עבודת הממשלה, עבודת הקבינט, שממנו אני בא עכשיו, בכל הדרכים הדרושות, כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל והדברים החיוניים למדינת ישראל".

שר הביטחון בנט נשא אף הוא דברים בסיור. "צה״ל פעל בשבוע שעבר בפעולה משמעותית נגד הכוחות האיראניים בסוריה", אמר. "המסר שלנו לאותם כוחות טרור איראניים בסוריה: אין לכם מה לחפש כאן, אין לכם מה לנסות להתבסס. כל מה שתנסו לעשות פה - אתם תיתקלו בצה"ל חזק ונחוש שיפגע בכם. למנהיגי איראן אנחנו אומרים: 'תתמקדו באזרחים שלכם, בשיפור החיים של אזרחי איראן ולא בניסיון בלתי מוצלח לפגוע באזרחי ישראל'".