מטחים כבדים לדרום: פצוע קל מנפילה במעבר ארז בצפון הרצועה

אזעקות נשמעו בנתיבות, אשקלון וכרם שלום • צה"ל הפיל מל"ט שהתקרב לגבול באזור עמק המעיינות • רה"מ זימן את ראשי הרשויות בעוטף לפגישה • דיווח: משלחת מצרית תגיע עוד היום לישראל

זמן צפייה: 02:05

מבצע "שומר החומות": בתום שש שעות של שקט מתוח, לפני זמן קצר (שלישי) התחדש הירי לעבר הדרום ונשמעו אזעקות באשקלון, באופקים ובעוטף עזה. צעיר אחד נפצע קל מרסיס באזור מעבר ארז, ופונה לבית החולים ברזילי. בד בבד, צה"ל מוסיף לתקוף כל העת, והצליח לסכל חוליית נ"ט של חמאס בחאן יונס שתכננה ירי לעבר ישראל.

ביממה האחרונה הופצצו בתיהם של בכירים נוספים ברצועה, בהם של סגן מפקד החטיבה הצפונית בעיר רפא סלמאן, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד העתודה של חמאס ובית של מפקד פלוגה בדראג' תופח. מדו"צ נמסר כי "המפקדים ניהלו בביתם חפ"קים וחמ"לים צבאיים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי לילה שקט: חודש הירי לדרום; ביידן לנתניהו: בעד הפסקת אש

הממשלה אישרה להאריך ב-48 שעות את מצב החירום האזרחי בלוד

משפחת הילד שנפצע מבקבוק תבערה: "לא מאמינים שערבי עשה את זה"

חיסול בעזה
חיסול ברכב ברצועת עזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את ראשי הרשויות בעוטף לפגישה. בסוכנות הידיעות "אנדול" צוטטו בכירים דיפלומטים שטענו כי נתניהו ביקש מהבית הלבן ארכה של יומיים עד להשלמת המבצע. בתוך כך, רשת "אל-ערביה" דיווחה הבוקר כי משלחת של המודיעין המצרי צפויה להגיע היום לישראל - זאת, אולי, לקראת אפשרות להפסקת אש בין ישראל לחמאס.

בינתיים בצפון, נמשכת המתיחות בגבול. שעות בודדות לאחר ירי הרקטות לעבר ישראל מגבול לבנון, צה"ל הפיל הלילה מל"ט שהתקרב לגבול באזור עמק המעיינות. דובר צה"ל דיווח כי המל"ט, אשר זוהה בשעות הלילה והיה במעקב על ידי יחידות הבקרה האווירית - הופל, וכי שבריו נאספו ע"י מערכת הביטחון. בצה"ל בודקים כעת חשד למעורבות איראנית בתקרית.

מל''ט, בית שאן, עמק המעיינות, שומר החומות
חלקי המל''ט שהופל באזור עמק המעיינות | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום אירע ניסיון פיגוע בחברון, עת מחבל שהגיע עם נשק ומטענים ניסה לפגוע בחיילי צה"ל שהוצבו בכיכר גרוס - ונוטרל. המחבל, כך דווח, לא הצליח לירות בנשקו בשל המעצור, וכשניסה לזרוק את המטענים על החיילים - אלה התפוצצו לו בידו. כשהחל לרוץ לעבר החיילים במחסום - נורה וכאמור, נוטרל. אין נפגעים לכוחותינו.

חברון, פיגוע, מחבל, יו''ש
זירת ניסיון הפיגוע בחברון | צילום: אנשי הדממה

בתוך כך, תושבי העוטף במרחק של עד 4 ק"מ מגבול הרצועה הונחו להישאר בבתיהם ובקרבת מרחב מוגן, זאת בשל חשש לירי רקטות ופצמ"רים. במקביל, משרד הבריאות בעזה עדכן כי מתחילת המבצע נהרגו 213 בני אדם, בהם 61 ילדים ו-36 נשים. כמו כן, 1,442 איש נזקקו לטיפול רפואי בשל ההפצצות של צה"ל ברצועה.