אחרי 3 שנים: פלסטיני המזוהה עם דאעש הודה ברצח הכפול של בני זוג מירושלים

זו הייתה אחת מהתעלומות הגדולות ביותר, אך כעת היא פוענחה: המשטרה והשב"כ עצרו גבר מחברון שהודה ושחזר ברצח בני הזוג כדורי בשנת 2019 וכן ברצח פועל זר ממולדובה וניסיון רצח של ילדה. פריצת הדרך התרחשה לאחר רצח הפועל לאחר שהחשוד זוהה במצלמות אבטחה ונתפס עם סכין ועליה דם הקורבנות וכן התאמה לדגימת DNA שלו

זמן צפייה: 00:56

הסוף לתעלומת הרצח הכפול: הותר לפרסום היום (חמישי) כי ימ"ר ירושלים של המשטרה בסיוע השב"כ פענחו את רצח בני הזוג יהודה ותמר כדורי בירושלים בשנת 2019 יחד עם ניסיון רצח הילדה הדר בצלאל גם כן באותה שנה ורצח איוון טרנובסקי, פועל זר ממולדובה לפני יותר מחודש בשכונת ארנונה בבירה.

החשוד שנתפס הוא תושב חברון בשם ואסים אסעיד, בן 34, שהודה ושחזר את שלושת המעשים. כעת מתברר כי הוא מזוהה עם דאעש. פריצת הדרך התרחשה לאחר רצח הפועל הזר. המחבל זוהה במצלמות אבטחה עם דפוס פעולה ונראות חיצונית דומים לחשוד ברצח בני הזוג כדורי בשכונת ארמון הנציב שלוש שנים קודם לכן.

אסעיד עבד בעבר כשיפוצניק בשכונות ארמון הנציב וארנונה ולא החזיק בהיתר עבודה ונכנס לישראל כשוהה בלתי חוקי. במהלך מעצרים של שב"חים, אחד מהם היה אסעיד שניסה לחצות את הגבול לכיוון הרשות הפלסטינית.

ואסים אסעיד מחבל דאעש רצח בני הזוג יהודה תמר כדורי ירושלים רצח כפול
נתפס אחרי 3 שנים. הפלסטיני שחשוד ברצח בני הזוג כדורי בירושלים ב-2019

הוא נתפס ובחיפוש עליו נמצא תיק גב גדול ובו פריטים רבים ובהם הסכין שאיתה ביצע את רצח הפועל ממולדובה. בבדיקות מעבדה זוהה דם של כל הקורבנות שלו והוא נלקח לחקירה בשב"כ. בנוסף, הוא זוהה עם אותם בגדים שאיתם צעד משכונת ארנונה ברגל עד לנווה יעקב. בנוסף, באחת מחקירותיו הוא הודה בפרט מוכמן שרק הרוצח יכול היה לדעת ואז הוא החל לשתף פעולה ולקשור את עצמו לכלל האירועים.

בחקירות עלו סימנים שדפוס הפעולה גם דומה לתיק רצח כדורי ובחקירה מאומצת ומתוחכמת של השב"כ וימ"ר ירושלים הוא הודה ברצח בני הזוג כדורי ומתוודה גם על מקרה ניסיון רצח הנערה הדר בצלאל. לאחר מכן הוא גם משחזר בזירות השונות את ניסיון רצח הדר בצלאל רצח בני הזוג כדורי ורצח הפועל המולדובי בארנונה.

בין השנים 2018-2015 היה אסעיד אסיר בכלא בשל פעילות בדאעש שתכננה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות. לאחר שחרורו מהכלא בישראל הוא נעצר לכמה חודשים ובינואר 2019, כמה ימים לאחר שחרורו הוא נעצר שוב והועמד לדין בגין הסתה וחברות בארגון עוין. עם סיום תקופת המאסר - הועבר למעצר מנהלי ארוך של כשנתיים וחצי ממנו שוחרר כאמור רק לאחרונה.

החל בילדה, המשיך לבני הזוג וכעבור שלוש שנים רצח שוב

הכול החל ב-9 בינואר 2019, אז ניסה אסעיד לרצוח את הילדה הדר בצלאל בשכונת ארמון הנציג. הוא נתקל בה כשעלתה בגרם מדרגות וניסה לשסף את גרונה, אך ללא הצלחה. לאחר יום אחד בלבד הוא נסע לדירה ששכר בכפר א-ראם ולמחרת בלילה שב לשכונת ארמון הנציב, שם זיהה את יהודה כדורי. הוא חיכה לו ליד גרם המדרגות וכשכדורי ירד להביא שקיות סופר מרכבו, המחבל נכנס לבית ורצח את הרעייה תמר כדורי ז"ל בדקירות סכין.

לאחר שרצח אותה, הוא התחבא בדירה והמתין ליהודה. בעודו מסדר את הקניות ואוכל, המחבל התנפל על יהודה ז"ל, אך לבסוף אסעיד השתלט עליו ורצח אותו גם כן בדקירות סכין. בחקירתו סיפר כי רצח אותו ב"שחיטת גמל", דרך המזוהה עם דאעש.

זירת רצח כדורי ירושלים מחבל דאעש
אחת מזירות הרצח במסע המחבל המזוהה עם דאעש | צילום: דוברות המשטרה

הוא ביצע את הרצח כשהוא לבוש כפפות ושטף את ידיו לאחר מכן בכיור. אסעיד לא חשש ונשאר לישון בדירתם. למחרת הוא יצא מהדירה וזרק את צרור המפתחות של הדירה לפיר ביוב. הראיות הפורנזיות שחיברו אותו לרצח היו עקבות נעל בשם נביל שמיוצרת רק בחברון ונמצאה מתחת לגופתו של יהודה כדורי ז"ל. במשך שנתיים חיפשה המשטרה אחר הנעל במזרח ירושלים בשטחים ואפילו הגיעה ליצרן שלה בחברון.

אחרי המעצר נמצאו בחיפוש ממוקד בבית אמו חומרים של דאעש ותיק גב גדול שיכול להתאים לחשוד שזוהה הולך בזירת ניסיון הרצח של הילדה. בתיק נמצאו גם נעלי הנביל במידה 42 שהיו תואמות לממצאים שנמצאו בזירה.  במכון לרפואה משפטית נמצא דם של יהודה כדורי על הנעל ו-DNA של המחבל עוד לפני שהוא הודה במעשים.

חזרה לרצח האחרון. אסעיד נכנס לדירה בשכונת ארנונה שבה התגורר שישה פועלים זרים ממולדובה. הוא רצח את טרנובסקי וניסה לרצוח פועל נוסף. החקירה העלתה כי מטרתו של אסעיד הייתה לרצוח יהודים מתוך אמונה שזה יקדם את אמונותיו. הבחירה בקורבנות הייתה אקראית והוא פעל לבד ללא תיאום. הוא חיפש דירות פתוחות כדי לבצע רצח מהיר ולצאת מהזירה.

מפקד ימ"ר ירושלים נפגש עם משפחת כדורי ועדכן אותם בהתפתחויות. חלק מהמשפחה נעצרו בעבר במהלך החקירה בחשד למעורבות במעשה.