הכלבן של "זילי": "כלב מת תופס יותר הד מילדה פלסטינית הרוגה"

בן זילי, שגידל את "זילי" - הכלב שנהרג אתמול בפעילות צבאית בשכם - צייץ בחשבון הטוויטר שלו התייחסות לאירוע: "אני אמנם איש של כלבים, אבל אני גם איש של אנשים. מוות של ילדה מעציב אותי, האדישות למוות שלה מעציבה אותי"

זמן צפייה: 02:25

בציוץ שפרסם היום (רביעי) הכלבן בן זילי בחשבון הטוויטר שלו, הוא נפרד מכלבו זילי, כלב הימ"מ שנהרג אתמול בפעולה צבאית בשכם. בפוסט הוא כתב: "אני הכלבן שעל שמו קרוי זילי. מוזמנים לקרוא מה אני מרגיש".

לדבריו, "הרבה מכירים אותי כזילי. כן-כן, כמו השם של הכלב שנהרג הבוקר בשכם. כמות ההתייחסויות אליו בתקשורת, מראש הממשלה ועד אחרון חברי הכנסת, ככמות ההודעות שקיבלתי על ההשתתפות בצערי. כי לא סתם השמות שלנו זהים - הכלב הזה קרוי על שמי, בתור אחד שלקח חלק לא קטן בתהליך הגידול והאילוף שלו. אני לא אכנס לפרטים על השירות הצבאי שלי, גם כי זה לא מעניין וגם כי אני לא כל כך יודע מה עדיף שאומר ומה לא, וגם ככה אני מרגיש שיש סיכוי שיהיו כמה אנשים שלא יאהבו את הפוסט הזה".

"אני חייב להודות שבתור התחלה חשתי תחושות מעורבות בנוגע לסיפור, מצד אחד עצב על אובדן של כלב שהכרתי מהיום שבו הוא הומלט, וגאווה לכך ששמו מופץ בפי רבים ורבות כל כך ומוזכר כ'גיבור', מצד שני מעין תחושת חמיצות פנימית שכן אתמול קולגה שלי משכם סיפרה לי שהיא לא יצאה מהבית עד 12:00 בגלל החרדה מקולות הירי והפיצוצים שנשמעו ליד ביתה. וכמו כן, על מספר הפצועים האדיר בפעילות כוחות הביטחון הבוקר בשכם. ורגע לפני שכולכם כועסים: אני מחזק את כוחות הביטחון ואני כלל לא תומך בטרור, ואני חושב שיש לגדוע אותו".

עוד כתב הכלבן, "אני לא בדיוק יודע מי הם 40 האנשים שנפצעו אתמול, אם הם היו מעורבים בפעילות טרור או לא. אבל זו בדיוק חלק מהבעיה. המציאות שבה אנו חיים היא מציאות שכלב ישראלי שנהרג תופס יותר הד תקשורתי מילדה בת 5 פלסטינית שנהרגה בעזה. זו מציאות שבה לא מנסים לפתור את הסכסוך, אלא רק לנהל אותו. מציאות שתביא לעוד המון הרוגים - כלבים, חיילים ואזרחים. זו מציאות שבה צה"ל יודע שהטיל שהרג כמה אזרחים בעזה הוא טיל שירה בעצם הג'יאהד והוא מגיב על כך מהר, אבל כשהוא יודע שהטיל שהרג ילדים, הוא שלו, פתאום יש שקט. אף אחד לא מתנצל, לא מפרסם את שמה, האדישות הזו הורגת".

בן זילי מסכם כי "אני אמנם איש של כלבים, אבל אני גם איש של אנשים. מוות של ילדה בת 5 מעציב אותי, האדישות למוות שלה מעציב אותי. ואישה מבוגרת, שהיא חברה קרובה מאוד שלי, שחיה תחת כיבוש ומפחדת לצאת מביתה, צובטת לי יותר בלב מאשר כלב שנהרג כשהיה בפעילות מבצעית. אהבתי את זילי. ואני יודע שהוא עשה המון דברים טובים כדי לשמור עליי ועל חבריי, גם בצבא וגם מחוצה לו. וגם עכשיו - אני מקווה שהוא עוזר לי להעלות נושא שחשוב לי שידובר, ושאני מקווה שאפילו יגן טוב יותר עליי ועל חבריי בעתיד. יהי זכרו ברוך".

המפכ"ל, רב-ניצב יעקב שבתאי, שוחח אתמול עם מפקד הימ"מ, תת-ניצב ח', על הפעילות בשכם - ושיבח אותו ואת לוחמיו על גבורתם ונחישותם במלחמה בטרור. בפעילות, שבה חוסל איברהים נבלוסי, נהרג כלב הימ"מ "זילי" בן ה-9: "לוחם אמיתי ההולך על ארבע".

לדברי המפכ"ל, "בשנת 2019 נשלח 'זילי' למבנה רב-קומות ברמאללה, שם איתר והשתלט על המחבל שרצח את אורי אנסבכר ז"ל, עד להגעת לוחמי הימ"מ שעצרו אותו. 'זילי' היה שותף למאות פעילויות של הימ"מ בשנים האחרונות, וככל הנראה הציל בפעילותו את חייהם של הלוחמים. בשעות הבוקר המוקדמות (אתמול) יצאו שוב לוחמי הימ"מ של משמר הגבול יחד עם אנשי שירות הביטחון הכללי ולוחמי צה"ל, בכדי לסכל טרור ולעצור מחבלים ומבוקשים בשטחי איו"ש".