תיעוד העימותים בשכם: "כל הצבא יגיע לפה, תהיה מלחמה"

תיעוד חדש חושף את הרגעים המתוחים בהם התעמתו כוחות צה"ל שהוזעקו לחלץ את מסתערבי דובדבן שנחשפו בשכם עם שוטרים פלסטינים שהחזיקו בהם

לאחר שאתמול (שבת) נחשף כוח מסתערבים של צה"ל במהלך פעילות מבצעית בשכם, היום מתפרסם תיעוד חדש של הסתבכות הכוח מיחידת דובדבן. בתיעוד נראים מפקדי כוח החילוץ מחוץ למשטרה הפלסטינית מתעמתים עם אנשי הביטחון במקום, לאחר ששני מסתערבים נעצרו על ידי המשטרה הפלסטינית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

החילוץ הדרמטי בשכם
החילוץ הדרמטי בשכם

בעקבות התקרית הוזעקו כוחות גדולים של צה"ל, שסגרו את האזור במסגרת הניסיונות לחלצם. במקום החלו התפרעויות של צעירים פלסטינים שיידו אבנים. בתיעוד נשמע אחד מחיילי כוח החילוץ מזהיר - "כל הצבא יגיע לפה, כל המסוקים... תהיה כאן מלחמה", זאת בזמן שלוחמי דובדבן מוחזקים בתחנת המשטרה הפלסטינית.

בהמשך התיעוד נשמעים הפלסטינים משיבים לחיילים כי הם מסרבים להעביר להם את נשקם. "איך ניתן לך את הנשק, מי אתה שניתן לך את הנשק?". זמן קצר לאחר מכן תועד אחד מאנשי החילוץ מסביר לשאר חיילי הכוח את המצב הדרמטי בלב העיר הפלסטינית: "זרקו פה אבנים, צריך לשים לב שיש חיפוי. המשימה שלנו היא לצאת מפה לקפל את עמדת השמירה ולנתק מגע".

44d

השוטרים הפלסטינים עצרו לביקורת, הלוחמים נחשפו

באירוע אמש נסעו שני הלוחמים המסוערבים ברכב מוסווה ונתקלו במחסום פתע של המשטרה הפלסטינית. הם עוררו את חשדם של השוטרים שעצרו אותם לביקורת שגרתית, ואלו הוציאו אותם מהרכב, תחקרו אותם והבינו שהם לא פלסטינים. השניים התנגדו למעצר והתעמתו פיזית עם השוטרים הפלסטינים שעצרו אותם ולקחו אותם לתחנת המשטרה.
כוחות גדולים של צה"ל שקיבלו דיווחים על התקרית מיהרו לסגור את שכם ופעלו בסמוך לכלא ג׳נייד ואוניברסיטת א-נג׳אח בניסיון להגיע ללוחמים ולחלצם. עם הגעת כוחות הביטחון למקום החלו התפרעויות של צעירים פלסטינים, שהשליכו חפצים ואבנים לעבר החיילים.

[brightcove_iframe video_id='duvdavn_turgam_vtr2_n20170416_v1' autoplay='0' credit='' desc='כוח החילוץ בשכם. צפו בתיעוד' kid='' duration='0'']

שני הלוחמים שהוחזקו בתחנת המשטרה הפלסטינית הועברו לבסוף לידי הצבא בסיוע המנהל האזרחי. יחד עמם הוחזר גם נשקם האישי והציוד שנשאו.

מדובר צה"ל נמסר אתמול בתגובה כי "במהלך פעילות כוח צה"ל בעיר שכם, כוח מסוערב עוכב לבדיקה על ידי אנשי הביטחון הפלסטינים".