יידוי אבנים, ירי זיקוקים ושריפה: הפרות סדר המוניות בהר הבית

ההתפרעויות החלו הבוקר בשעת התפילה, כשמאות פלסטינים, בהם גם רעולי פנים עם דגלי חמאס, הכינו ביצורים, יידו אבנים וירו זיקוקים. עם התגברות ההתפרעויות השתמשו כוחות הביטחון באמצעים לפיזור הפגנות. שוטרת אחת נפצעה כתוצאה מאבן שפגעה בפניה

זמן צפייה: 00:36

עשרות פלסטינים, חלקם רעולי פנים ועם דגלי חמאס, המשיכו הבוקר (שישי) בהפרת סדר המונית בשטח הר הבית, שכללה הכנת ביצורים, ידויי אבנים וירי של זיקוקים. אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב נפרסו ברחבי ירושלים, ופעלו במשימות אבטחה ושמירה על הסדר.

הפרות הסדר החלו בשעת תפילת השחר (הפג'אר), ולמרות יידוי האבנים, המשטרה המתינה לסיום התפילה ופיזורם של מתפללים לפני שהחלה להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות. בין המתפרעים נצפה גם אדם רעול פנים על כיסא גלגלים. במהלך הפרות הסדר האלימות וידויי האבנים, נפצע רעול פנים שהפר את הסדר ויידה אבנים עם אחרים לעבר גב הכותל המערבי, והוא פונה לקבלת טיפול רפואי.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2204220914' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה ' desc='מתפרע רעול פנים על כיסא גלגלים' poster='' kid='1_b6pykv25' duration='32']

מפירי הסדר המשיכו גם לאחר סיום התפילה בידויי אבנים מסיבי, וההתפרעות האלימה נמשכה והתגברה, כולל לכיוון גב הכותל המערבי שעה שמתקיימות תפילות במקום. כתוצאה מירי הזיקוקים נשרף עץ במתחם, וכמו כן שוטרת שפעלה במקום נפצעה כתוצאה מאבן שפגעה בפניה ופונתה לקבל טיפול רפואי.

עץ עולה באש בהר הבית
עץ עולה באש בהר הבית

לאור האירועים הבוקר בהר הבית, המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לעיר העתיקה בירושלים, ובדרכו קיים הערכת מצב עם כל מפקדי המחוזות וראשי האגפים. במסגרת הערכת המצב הוצגה תמונת המודיעין, היערכות המשטרה ומג"ב, פעילות מחוז ירושלים והצעדים שינקטו לאור האירועים האחרונים. כמו כן, בדיון הטלפוני הוחלט על הכנסת כוחות מילואים של משמר הגבול לכוננות גיוס מידית בהתאם להתפתחויות.