תעודת הוקרה לשוטר שחיסל את המחבל בבני ברק: "אומץ לב נדיר"

השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה העניקו לרס"מ ע', שחיסל יחד עם שותפו לאופנוע, רס"ב אמיר ח'ורי שנהרג, את המחבל בבני ברק - תעודת הוקרה על מעשיו. המפכ"ל שבתאי: "מדובר בפעולה הירואית - אירוע שראוי שיישמש דוגמא ומודל לשוטרים רבים"

זמן צפייה: 02:55

השר לביטחון הפנים עמר בר לב והמפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי העניקו היום (שלישי) תעודת הערכה והוקרה לרס"מ ע', שחיסל יחד עם שותפו לאופנוע, רס"ב אמיר ח'ורי שנהרג בהיתקלות, את המחבל בפיגוע בבני ברק.

"הייתי במצבים האלה, אני מבין מה זה שאתה ואמיר שומעים יריות, רצים לשטח, לא ידעת אם זה מחבל אחד או חמישה, דוהרים לשם, פורקים, אתה דורך תוך כדי נהיגה ומסתער על המחבל, אומץ לב נדיר של אמיר ושלך, באמת ראוי לכל הערכה והערצה", אמר בר לב לשוטר. המפכ"ל העניק לרס"מ ע' סכין ואמר: "מדובר בפעולה הירואית, מקצועית, חתירה למגע, אירוע שראוי שיישמש דוגמא ומודל לשוטרים רבים".

רס"מ ע' הגיע יחד עם ח'ורי כשהם רכובים על אופנוע, והשניים נתקלו במחבל לאחר שירה על עוברי אורח ורצח ארבעה אזרחים. המחבל ירה לעברם ופצע את ח'ורי אנושות, כאשר מותו נקבע מאוחר יותר בבית החולים. רס"מ ע' ירד מהאופנוע וניהל קרב יריות עם המחבל, עד שחיסל אותו.