דיווח פלסטיני: הרוג מאש צה"ל בחברון; כוכבי: "נפעל בכל דרך לעצור את הפיגועים"

לפי דיווחים פלסטיניים, הצעיר נהרג לאחר שנפגע בראשו מאש צה"ל במהלך עימותים אלימים שהתפתחו במרכז העיר. על פי דיווחים, ההרוג הוא אחמד יונס אלאטרש, שישב בעבר בכלא הישראלי וריצה עונש מאסר של 8 שנים

זמן צפייה: 01:38

צעיר פלסטיני נהרג היום (שישי) מאש צה"ל בעיר חברון, זאת לאחר שנפגע בראשו במהלך עימותים אלימים שהתרחשו במרכז העיר - כך לפי דיווחים פלסטינים. לפי הדיווחים, ההרוג הוא אחמד יונס אל-אטרש בן 29, אסיר לשעבר בכלא הישראלי שריצה עונש מאסר של 8 שנים בגין סחר באמצעי לחימה וזריקת בקת"בים.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "בקבוק תבערה הושלך לפני זמן קצר לעבר כוח צה"ל במסגרת הפרת סדר בחברון. החשוד סיכן את חייהם ובתגובה, הכוח ירה לעברו וזוהתה פגיעה".

אחמד יונס אל-אטרש, שלטענת הפלסטינים נהרג מאש צה''ל
אחמד יונס אל-אטרש, שלטענת הפלסטינים נהרג מאש צה''ל

במקביל, שר הביטחון בני גנץ סייר היום באוגדת איו"ש, בסיומו אמר כי "אוגדת איו"ש מתוגברת באלפי לוחמים וחיילים - בעומק השטח ועל מרחב התפר. נמשיך לבצע מעצרים ויוזמות בהגנה ובהתקפה, ונשים את ידינו על מי שמבקשים לפגוע באזרחי ישראל".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2204011605' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_k2zekbuy' duration='61']

בתוך כך, גם הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר היום במרחב התפר באוגדת יהודה ושומרון, במסגרתו סיכם כי יש לסגור את השער ממנו חצה המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק, והנחה לתגבר את ההגנה על מרחב התפר ולהמשיך במאמצי ההגנה, המודיעין והסיכול ההתקפי.

"בימים אלו אנחנו מרכזים מאמצים גדולים יותר", אמר כוכבי, "מאמצים מודיעיניים, תגבור יחידות צבאיות באוגדת יהודה ושומרון ולאורך קו התפר, מאמץ בתשתיות וסיוע ותגבור למשטרת ישראל. אנחנו נמשיך ונפעל בכל דרך על מנת לעצור את הפיגועים".

כזכור, כוחות מיוחדים של צה"ל פעלו אתמול לאור יום באזור מחנה הפליטים ג'נין במסגרת מעצר מבוקשים, שם נתקלו בהתנגדות מצד מחבלים פלסטינים וחיסלו שני מחבלים חמושים. לפי צה"ל, הפעילות לאור יום בג'נין במהלכה כאמור נעצרו מבוקשים, נועדה לסכל הכנות לפיגוע - כך לפי מודיעין שנמסר לצה"ל על ידי שב"כ.