חמישה שיגורים זוהו לעבר ישראל; צה"ל תקף בצפון הרצועה

אזעקת צבע אדום הופעלה בשדרות, ביישוב איבים ובקיבוץ אור הנר. זוהתה נפילה בשטח פתוח, אין נפגעים אך שריפה פרצה במקום. בתגובה, תקפו כלי טיס וטנקים מטרות של חמאס • תיעוד

זמן צפייה: 01:42

המתיחות בדרום: חמישה שיגורים זוהו מרצועת עזה לעבר ישראל - כך אישר אמש (שישי) דובר צה"ל. זוהתה נפילה בשטח פתוח בשדרות, לא היו נפגעים אך שריפה פרצה במקום וכמה תושבים לקו בחרדה. אזעקת צבע אדום הופעלה בשדרות, ביישוב איבים ובקיבוץ אור הנר שבעוטף עזה. בתגובה לירי, כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו עמדות ומוצב של חמאס בצפון הרצועה.

בתוך כך, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי חיל האוויר תקף ארבעה יעדים ברצועת עזה, בהם משגרים סמוך לבית חאנון ועמדת חמאס סמוך לבית לאהיה שבצפון הרצועה, וכן מחסן נשק ועמדת חמאס בשכונת שג׳אעיה בעיר עזה שבמזרח הרצועה.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190907-0014' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: רגע נפילת הרקטה בשדרות' kid='1_43d49ztq' duration='41'']

לכתבות נוספות בנושא: 

משרד הבריאות בעזה: "שני הרוגים בהפגנות בגבול הרצועה"

לאחר שבוע: ישראל חידשה את העברת הדלקים לרצועת עזה

בצל המתיחות: תלמידי עוטף עזה חוזרים ללימודים תחת אבטחה

נפילה בשדרות, שריפה פרצה במקום.
נפילה בשדרות, שריפה פרצה במקום. | צילום: צילום: יניב כליף

מוקדם יותר היום, במהלך ההפגנות השבועיות בגבול הרצועה, דיווח משרד הבריאות בעזה כי שני פלסטינים נהרגו כתוצאה מירי צה"ל, אחד מהם נער בן 17. בתגובה, מסר חמאס: "הפורענות שמפגין הכיבוש הציוני כלפי המפגינים ברצועה היא פשע שהאויב יישא בכל ההשלכות שלו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה להפרות הסדר כי "הפרות הסדר נשאו אופי אלים במיוחד, שכלל השלכת כמות גדולה של מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר וכוחות צה"ל. ניכרת השחתה של הגדר במספר מוקדים. כמו כן, מספר עולה של ניסיונות התקרבות לגדר המערכת".

בתחילת השבוע חידשה ישראל את העברת הדלקים לרצועת עזה, שבוע לאחר שראש הממשלה החליט על הורדת חצי מכמות העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועה דרך מעבר כרם שלום בעקבות ההסלמה בגבול הדרומי. הדבר צמצם באופן משמעותי את אספקת החשמל ברצועה.

נפילה בשדרות, שריפה פרצה במקום.
נפילה בשדרות, שריפה פרצה במקום.

לפני כשבוע שהתה בקהיר משלחת של חמאס ודנה עם המודיעין המצרי על רקע המתיחות. גורם בחמאס מסר לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי המצרים הציגו בפני המשלחת הצעה חדשה לרגיעה עם ישראל תוך שיפור המצב ההומניטרי והכלכלי ברצועה – בתמורה להבטחת שקט ארוך טווח.

על פי הגורם, ההקלות עליהן דובר הן הגדלת הסחורות הנכנסות לרצועה דרך מעבר רפיח והקלת תנועת הפלסטינים דרך המעבר. כמו כן המקור הכחיש את הדיווחים על כך שמצרים איימה בהפסקת התיווך בין חמאס לישראל לאור המשך ירי הטילים, וטען שההצהרות הישראליות הן חלק ממסע הבחירות וכי מצרים כן מעוניינת להמשיך לתווך ולעזור בסוגיה הפלסטינית.

בקהיר ביקשו מחמאס להשתלט על המצב ברצועה כדי להבטיח את קידום ההקלות. משלחת חמאס עדיין לא הגיבה להצעה זו, כפי שטען המקור, אבל היא הבטיחה להעביר אותה להנהגת הארגון. הדעה הרווחת בקרב התנועה היא שמטרת ההצעה המצרית היא שנתניהו ירוויח זמן כי הוא רוצה שקט עד לסוף הבחירות.