מורה לוחמת: מחנכת כיתה א' שמשרתת כקצינת מבצעים במג"ב

דניאל אלקלעי בת ה-28 היא הקצינה הלוחמת הראשונה במשמר הגבול שעושה מילואים. כשהיא לא על מדים בפאתי רמאללה - היא מלמדת תלמידים בבית ספר יסודי. "מרגישה שאני צריכה להיות פה"

זמן צפייה: 08:15

פקד דניאל אלקלעי, קצינת מבצעים במג"ב, היא הקצינה הלוחמת הראשונה במשמר הגבול שעושה מילואים - לרוב באזור רמאללה. היא בת 28, נשואה, מתגוררת ברמת הגולן - ובימים שהיא לא על מדים, היא מחנכת תלמידי כיתה א'.

בגזרה שבה היא משרתת יש מתח תמידי בין יישובים יהודיים לערביים. יש בה הפרות סדר, ירי, בקבוקי תבערה ומפגעים בודדים. כל רגע בין מחסום חיזמה לרמאללה הוא פוטנציאל להתלקחות מיידית. מה מוביל אישה צעירה לבחור להגיע למקום כזה? "השליחות", סיפרה דניאל, "אני תמיד חושבת על המשפחה שלי, על איך אני מגינה על הבית שלי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקרב על החופש הגדול: השיחות בין המדינה למורים יימשכו גם היום

החזרת השגריר ובחינת הסכם השלום: התוכנית הירדנית למאבק בסיפוח

ועדת השרים אישרה: שכונות ברהט ובערערה יוגדרו אזורים מוגבלים

דניאל אלקלעי, מורה ולוחמת מג''ב
דניאל אלקלעי, מורה ולוחמת מג''ב | צילום: חדשות 13

וכן, היא מודה שלפעמים היא מפחדת ממה שיכול לקרות באזור הזה, ובכל זאת, "אני מצליחה להתעשת על עצמי, לשים את הפחד בצד ולהתמקד במשימה שלי ובמה שאני צריכה לעשות".

"אני פה כי אני מרגישה שאני צריכה להיות פה", הוסיפה, "אם זה להיכנס לכפרים ולעצור את מי שצריך לעצור, זאת המשימה, זה מה שצריך לעשות. אני אסיים עם זה, אני אחזור הביתה ואלך לכיתה א'".