"הקסדה שקיבלתי טלטלה אותי": אלמנת הטייס שנהרג פותחת את הלב

במאי 1984 נהרג רב-סרן דני גורי בתאונת אימונים. בשל האש שהתלקחה במטוס - בני משפחתו לא זכו לקבל ממנו שום מזכרת, למעט דיסקית. 36 שנים אחרי הקסדה נמצאה במקרה. "היא הגיעה מעולם אחר"

זמן צפייה: 10:18

רב-סרן דני גורי שירת בטייסת 119 בחיל אוויר, אז טייסת פנטום. הוא נלחם במלחמת יום הכיפורים, במהלכה הפיל מיג מצרי. ב-27  מאי 1984, דני טס עם החניך שלו, סגן אילן רוזנטל, טיסת אימון שגרתית. במהלך הטיסה הייתה תקלה במטוס הסקייהוק. השניים ניסו להיפלט מן המטוס, אך בשל תקלה בכיסאות המפלט לא הצליחו. המטוס התרסק והם נהרגו.

אופירה, אשתו של דני שהייתה מיילדת, עבדה בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. "זה היה יום נישואין רביעי שלנו", נזכרה אופירה, "הייתי בשבוע 32 להיריון, תכננו באותו יום לעשות איזה יום כיף כזה והייתה איזושהי בעיה בטייסת וביקשו מגורי לטוס באותו יום. הרגשתי מאוד חגיגי באותו יום. אני זוכרת שלפני שיצאתי מהבית הסתכלתי ואמרתי, 'רק שזה יישאר ככה, הכול בדיוק איך שאני רוצה'". כשנכנסה לבית החולים קיבלה את הבשורה המרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הסתדרות המורים קוראת לגננות לעבוד בהתנדבות בל"ג בעומר

פעיל השמאל שקרא לפגוע ביאיר נתניהו נחקר באזהרה

לאחר שהוגשו 72 חתימות: ריבלין הטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה

הקסדה של רס''ן דני גורי
הקסדה של רס''ן דני גורי | צילום: דובר צה''ל

אלמנה בת 26 בחודשי היריון אחרונים נותרת לבדה ונאלצת לארגן מחדש את חייה. "בית חדש, לעזוב את הבסיס, להתכונן ללידה ראשונה - בזה הייתי עסוקה. לא הייתי עסוקה במה מצאו, גם האמת היא שהסבירו לי שבתאונה הזאת לא נשאר הרבה. זו תאונה שהייתה כרוכה, גם בהתרסקות, גם באש. הדבר היחיד שחזר אליי אחרי האסון זה דיסקית מקומטת שהוצאה מהנעליים".

בפברואר השנה, מטיילים בערבה סוטים מן המסלול אל ערוץ שכנראה שנים לא דרך בו איש. שם, מול עיניהם, קסדת טייס. שמו של גורי שנהרג נותר רשום בתוכה. הם חובשים את הקסדה, מצטלמים איתה ומעלים את הצילום לרשת. את הקסדה הם משאירים בשטח. ואז, לאחר שיחידת איתור נעדרים, כוחות 669 וטייסי החיל יצאו להחזיר את הקסדה - היא הוחזרה לבני משפחתו של גורי, 36 שנים לאחר שנהרג. "הקסדה הגיעה פתאום מעולם אחר. זה מרגש. חפץ שטלטל את עולמי".

אופירה גורי, אלמנתו של רס''ן דני גורי
אופירה גורי, אלמנתו של רס''ן דני גורי | צילום: חדשות 13