מג"דית לסבית לחייליה: השיח המסית פוגע ביכולתנו להגן על הארץ

ברקע אמירותיו של שר החינוך פרץ, כתבה סא"ל דנה בן עזרא לפקודיה: "בשבועות האחרונים נשמעים מצד גורמים רמי דרג קולות המרמזים על נחיתות קבוצות בשל מוצאם או נטייתם". צה"ל: "אמירה ערכית"

זמן צפייה: 01:49

האמירות של יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, רפי פרץ, עוררו זעם בשבוע האחרון. הערב (שלישי) פורסם לראשונה בחדשות 13 מחאה שמגיעה מתוך צה"ל – מפקדת גדוד, לסבית מוצהרת, כתבה לחיילה מכתב שרומז ומבקר את דבריו של השר.

סגן אלוף דנה בן עזרא, מפקדת גדוד 869 – גדוד שחף, איסוף הקרבי של פיקוד צפון, וכאמור לסבית מוצהרת שחיה עם בת זוג, כתבה לחיילה בימים האחרונים: "בשבועות האחרונים נשמעים קולות המרמזים על נחיתות קבוצות בשל מוצאם או בשל נטייתם מצד גורמים רמי דרג, המחזיקים בתפקידי מתפתח בחברה הישראלית. אני כמפקדת חשה חובה לפנות אליכם ולומר אמירה ברורה וחדה: השיח המפלג והמסית נגד חלקים בעם הינו בבחינת עשיית זדון במושג 'צבא העם' וביכולתנו להתלכד סביב משימת ההגנה על הארץ".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"מזעזע": ראשי ערים מקדמים שיח סובלני בבתיה"ס לאחר דברי פרץ

"באנו חושך לגרש": מחאות בבתיה"ס נגד דברי פרץ על הקהילה הגאה

פרץ חוזר בו: "טיפולי המרה הם דבר פסול – מתנגד להם נחרצות"

שר החינוך רפי פרץ וסגן אלוף דנה בן עזרה, מפקדת גדוד 869
שר החינוך רפי פרץ וסגן אלוף דנה בן עזרה, מפקדת גדוד 869 | צילום: רויטרס

"בגדוד 869 משרתים זה לצד זו מיטב הנוער של עם ישראל", כתבה סא"ל בן עזרא, "ללא הבדלי מין, דת, גזע, נטיות מיניות, לאום – יחד אנחנו מבצעים את הקשות שבמשימות, בתנאים מורכבים וברוח מרשימה שתכליתה אחת – הגנה על יישובי הצפון. לכל אחת ואחד מכם חלק יחיד ומיוחד בפסיפס האנושי והמגוון בגדוד, שבו המאחד גובר על השונה".

דובר צה"ל מסר בתגובה: "צה"ל הינו צבא העם, ומתוקף זה משלב בשורותיו את כלל חלקי העם ללא הבדלי דת, גזע או מין. במסמך זה בחרה מפקדת הגדוד לפנות לפקודיה בדף מפקד הכולל אמירה ערכית ופיקודית, כפי שמקובל ביחידות צה"ל. אין בדברים האלה משום אמירה פוליטית כזאת או אחרת".

מחאת תלמידים בבית ספר בליך כנגד אמירותיו של שר החינוך רפי פרץ
מחאת תלמידים בבית ספר בליך כנגד אמירותיו של שר החינוך רפי פרץ | צילום: עיריית רמת גן

כזכור, ביום ראשון הנחו ראשי ערים לפתוח את הלימודים בבתי הספר בקידום שיח סובלני. זאת בעקבות ההתבטאות של פרץ בנושא קהילת הלהט"ב, כאשר בריאיון לידיעות אחרונות נשאל הרב כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית שונה, וענה כי "ילדיי גדלו בצורה טבעית ובריאה".

שר המשפטים אמיר אוחנה גינה אז את דבריו של פרץ ב"המטה המרכזי" ואמר כי "הדברים של הרב פרץ חשוכים, אומללים, שגויים ולא נכונים, שמבוססים על דעות קדומות - זו לא עמדת הממשלה. זה קרב מאסף של קולות שהולכים ומתמעטים בחברה הישראלית ואפילו במחנה שהרב רפי פרץ מתיימר לייצג. אני גדלתי במשפחה טובה טובה בריאה אוהבת ותומכת, כך גם גדלים ילדיי, וכך גם של משפחות להט"ביות רבות בכל רחבי הארץ".