מחשש לתגובה בשל מעצר בכיר הג'יהאד: חסימות כבישים בעוטף עזה

בתום הערכת מצב הוחלט על חסימות כבישים וסגירת חוף זיקים ותנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. ההחלטה התקבלה לאחר מעצרו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי באסם א-סעדי הלילה בג'נין ומחשש שבארגון ירצו לנקום

זמן צפייה: 00:41

לא לוקחים סיכונים: בתום הערכת מצב הוחלט הבוקר (שלישי) לחסום אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה מחשש לתגובה שתגיע מרצועת עזה בעקבות מעצרו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי באסם א-סעדי הלילה בג'נין.

כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232 נחסמו כמו גם כביש מספר 4 מצומת זיקים עד כביש הגישה למעבר ארז, כביש מספר 34 - מצומת יד מרדכי ועד צומת ניר עם וכביש מספר 232 - מניר עם ועד לכרם שלום. מסעד ועד כרם שלום הכביש נותר פתוח.

מפת חסימות הכבישים בעוטף עזה
מפת חסימות הכבישים בעוטף עזה

אמל''ח וכסף שנעצרו בפשיטה בג'נין שבה נעצר בכיר הג'יהאד האיסלאמי
אמל''ח וכסף שנעצרו בפשיטה בג'נין שבה נעצר בכיר הג'יהאד האיסלאמי | צילום: דובר צה''ל

בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים ועל עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות וסגירת מעבר ארז לתנועת פועלים. כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת "קובי" ("אנדרטת הארבעה") בשדרות, אנדרטת "החץ השחור", לגבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז"ל, לגבעת נזמית ולגבעת "הפרש הבודד". מערכות החינוך המופעלות ביישובי עוטף עזה יפעלו בקרבת מרחבים מוגנים בלבד.

בכיר הג'יהאד האיסלאמי שנעצר במחנה הפליטים ג'נין, בסאם א-סעדי
בכיר הג'יהאד האיסלאמי שנעצר במחנה הפליטים ג'נין, בסאם א-סעדי | צילום: מתוך טוויטר

הלילה נעצר א-סעדי, מי שנחשב לראש הג'יהאד האיסלאמי בשומרון, על ידי כוחות מיוחדים של צה"ל ומג"ב. גם חתנו של א-סעדי, אשרף אל ג'דע, נעצר במהלך הפעילות. לפי דיווחים פלסטינים, מחבל אחד חוסל בפעילות.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי מזהירה את ישראל מפגיעה בא-סעדי: "אנו מזהירים את ישראל לבל תפגע בחייו של המנהיג, השייח בסאם א-סעדי ואנו קוראים להתגייסות כללית והעלאת הכוננות בקרב כל הפעילים והיחידות הלוחמות וזאת בעקבות מעצרו של א-סעדי ובני משפחתו.