ה"טבח" שלא היה: השיגורים הכושלים ומלחמת הגרסאות

במשך שעות שידרו ברשתות הפלסטיניות ובתקשורת הזרה ברצועת עזה את התמונות בהן ניתן לראות גופות של ילדים ושל תושבים נוספים מפונים לבתי החולים ברצועה לאחר שנפצעו בתקיפה שיוחסה לחיל האוויר. לאחר שהתברר כי הם נהרגו כתוצאה משיגור כושל של הגא"פ, בשעות האחרונות מופצים ברשתות הופצו תיעודים נוספים של פגיעות באוכלוסייה אזרחית בעקבות שיגורים כושלים

זמן צפייה: 02:45

במשך שעות שידרו אתמול (שבת) ברשתות הפלסטיניות ובתקשורת הזרה ברצועת עזה את התמונות בהן ניתן לראות גופות של ילדים ושל תושבים נוספים מפונים לבתי החולים ברצועה לאחר שנפצעו בתקיפה שיוחסה לחיל האוויר. זאת, כשהם מהדהדים את המסר: "ישראל מבצעת טבח מהאוויר בילדים מעזה".

הרקטה שנפלה במחנה הפליטים ג'בליה סמוך למסגד, גרמה למותם של 8 פלסטינים, 4 מהם ילדים. כעבור זמן קצר, בצה"ל הודיעו כי הם בודקים אפשרות של שיגור כושל של רקטה על ידי הג'יהאד האיסלאמי שנפלה בשטח הרצועה, מאחר והתקיפה האחרונה של צה"ל באזור הייתה באור יום, והתמונות שפורסמו - צולמו בחושך.

[brightcove_iframe video_id='news-2208070804' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד הירי הכושל של הגא"פ שנפל בג′בליה ' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1659848789/uploads/2022/903208984.jpg' kid='1_rpe1grwa' duration='']

ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק, אמר אתמול לחדשות 13: "אני רואה ויכול להבין שהפגיעה הזו היא פגיעה עצמית שארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי ירה בעצמו ופגע בפלסטינים. הארגון הזה לא רק מסכן חיי ישראלים, הוא גם פוגע בפלסטינים". למרת זאת, בעולם, מיהר לאמץ את הנרטיב הפלסטיני.

גם חבר הכנסת אחמד טיבי מיהר להאשים בציוץ בטוויטר את ישראל בהרג הילדים. הבוקר, דובר צה"ל פרסם את תיעוד הירי של הג'יהאד האיסלאמי שבו אפשר לראות מטח של רקטות שנורה משטח הרצועה לעבר ישראל, בעוד שאחת מן הרקטות משנה את מסלולה ונופלת בתוך הרצועה, בג'בליה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208071926' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד פלסטיני: שיגור כושל נוסף של הג′יהאד האסלאמי' poster='' kid='1_jfovldkm' duration='']

אין זה השיגור הכושל היחיד של הג'יהאד האיסלאמי, גם הבוקר, שיגר הארגון רקטות שנפלו בתוך רצועת עזה, הרגו אישה אחת ופצעו אנשים נוספים. מתחילת המבצע, יותר מ-160 רקטות נפלו בשטח הרצועה - כמעט חמישית מהרקטות שנורו לכיוון ישראל, דבר שמעיד על היכולות הפחותות של הג'יהאד האיסלאמי ועל איכות הרקטות שלו, זאת בהשוואה לחמאס.

מתחילת המבצע, הפלסטינים דיווחו על 32 הרוגים לפחות בעזה, כאשר לפי ההערכות, לפחות 9 מהם נהרגו כתוצאה מהירי הכושל של הג'יהאד. כמו כן, דווח על 200 פצועים. הסבב הזה ייזכר גם בעזה וגם בישראל בסימן השיגורים הכושלים של הג'יהאד האסלאמי וככישלון של איראן בהפעלת אחת משלוחות הטרור שלה בעזה, והגרימת נזק כבד לישראל.