הפיגוע בירושלים: שיפור במצב שניים שנפצעו קשה

בבית החולים שערי צדק חלה התייצבות במצבם של שניים מפצועי הפיגוע בירושלים בלילה שבין שבת לראשון. גם במצבו של הפג שיולד חלה התייצבות. בבתי החולים של הדסה מאושפזים עדיין 3 פצועים. חשוד בהחזקת אמל"ח ניסה לדקור לוחמי מג"ב במזרח ירושלים ונורה למוות

זמן צפייה: 01:04

מסתערבים של משמר הגבול בירושלים הרגו הלילה (שני) חשוד שניסה לדקור לוחמים במהלך פעילות של היחידה בכפר עקב במזרח ירושלים. במסגרת הפעילות חיפשו הכוחות בביתו של חשוד בהחזקת אמצעי לחימה. בשלב מסוים יצאו בני המשפחה מהבית והחלו להתעמת עם הלוחמים כשהחשוד המרכזי יצא לעברם עם סכין בידו וניסה לדקור אותם, אך הוא נורה ובהמשך מת מפצעיו.

במקביל, בבית החולים שערי צדק עדכנו הבוקר על התייצבות ושיפור במצבם של שניים מפצועי הפיגוע בלילה שבין שבת לראשון שהתרחש בעיר העתיקה בירושלים. מבית החולים נמסר הבוקר כי לא נשקפת סכנה לחייהם של שני הפצועים, שמצבם עדיין מוגדר קשה והם מורדמים ומונשמים ביחידה לטיפול נמרץ.

האחים אלעזר ורובי שנפצעו בפיגוע בירושלים
האחים אלעזר ורובי שנפצעו בפיגוע בירושלים | צילום: דוברות הדסה

המחבל מחמד א שחאם שניסה לדקור חיילים ונורה למוות במזרח ירושלים
המחבל מחמד א שחאם שניסה לדקור חיילים ונורה למוות במזרח ירושלים | צילום: דוברות המשטרה

גם במצבו של הפג, שיולד בניתוח חירום, חלה התייצבות והוא במגמת שיפור. בבתי החולים של הדסה מאושפזים עדיין שניים מהפצועים בפיגוע. שני אחים מאושפזים בהדסה הר הצופים וסובלים מפציעות אורתופדיות ומצבם מוגדר קל. מצבו של צעיר בן 20, המאושפז בהדסה עין כרם, מוגדר בינוני.

אתמול הוארך מעצרו של אמיר סידאווי, המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים בתשעה ימים. גם מעצרו של קרוב משפחתו הוארך. מחקירה ראשונית של השב"כ והמשטרה עולה כי סידאווי, תושב מזרח ירושלים בן 26, לא פעל מטעם ארגון טרור כלשהו ולא נשלח על ידי אף גורם. עוד נמסר כי כפי שעולה בשלב זה של החקירה, סידאווי ביצע את הפיגוע ללא מעורבים או מודעים נוספים.

אמיר סידאווי, החשוד בביצוע הפיגוע בירושלים
אמיר סידאווי, החשוד בביצוע הפיגוע בירושלים

אתמול פורסם במהדורה המרכזית כי במשטרה הכירו היטב את אמיר סידאווי, שביצע אתמול את פיגוע הירי בירושלים בו נפצעו שמונה בני אדם, בין השאר בגלל הקשר שלו לסוחרי נשק במזרח ירושלים. בחקירתו אמר סידאווי, כי המניע שלו לביצוע הפיגוע הוא כעסו על מכירת דירות ליהודים במזרח ירושלים.

סידאווי הורשע בעבירות אלימות בעקבות השתתפותו בקטטה שהביאה למותו של אדם, והוא נשלח לשמונה שנים בכלא. למרות התנגדות המשטרה – בשנת 2020 סידאווי זכה לשחרור מוקדם תחת הגבלות של אזיק אלקטרוני. בנובמבר האחרון גם האזיק האלקטרוני הוסר.