בכיר בצה"ל על השהות בבני ברק: "מתרגשים לסייע לאזרחים במצוקה"

בשיחה עם כתבים צבאיים סיפר הקצין על משימת אוגדה 98 שהוצבה בעיר החרדית שבהסגר והסביר כי לא התרחשו אירועים חריגים. "פגשנו הכרת תודה וטוב. אנשים זקוקים לעזרה ואנחנו מסייעים להם"

זמן צפייה: 04:11

ההתפרצות בבני ברק: קצין בכיר סיפר היום (שני) בשיחה עם הכתבים הצבאיים על שהות אוגדה 98 בעיר החרדית שבהסגר. לדבריו, כוחות הביטחון לא נתקלו באירועים חריגים, ונערכים להישאר בעיר עד אחרי חג הפסח, והדגיש כי "החיילים רואים בזה משימה ערכית עליונה, הם ממש מתרגשים לסייע לאזרחים במצוקה".

"החיילים שלנו עובדים קשה.  הם לא ישנו כדי לארוז מזון. אנחנו עובדים עם העירייה שאומרת מה הצרכים של התושבים ולאיזה משפחות לסייע", הסביר הבכיר. "לפעמים מגיעים לבניין ומישהו פונה ואומר שגם הוא צריך. עד כה פגשנו הכרת תודה וטוב. פגשנו אנשים שזקוקים לעזרה ואנחנו מסייעים להם".

עוד בחדשות 13:

בשבוע האחרון: נמשכת מגמת ההדבקה המואצת ביישובים החרדיים

גדרות הוצבו בגבול בני ברק – והתושבים זועמים: "בושה" • תיעוד

כתוצאה מלחץ של דרעי וליצמן: ההסגר שיוטל על 9 הערים ירוכך

חיילי פיקוד העורף בבני ברק
חיילי פיקוד העורף בבני ברק | צילום: דובר צה''ל

הקצין הסביר: "המשימה היא סיוע אזרחי, במטרה להציל חיים ולסייע לאוכלוסייה. המאמצים המרכזיים הם הכנסת מזון רב לעיר, סיוע לפינוי חולים ומשימות נוספות. עד כה חילקנו כ-15 אלף מנות מזון, המאמץ העיקרי לקראת חג הפסח, כדי לאפשר לתושבי בני ברק לחגוג. נגיע עד כדי שינוע של 1000 טון מזון לתוך העיר עד כניסת החג". הבכיר הוסיף כי "אנחנו מסייעים בעניין הוצאת החולים, בעיקר בתיאום וליווי, כשהמשימה בעיקרה היא של גורמי הרפואה".

עוד הוסיף הקצין כי "כשהבנו שיש משימה של סיוע אזרחי ומצוקה אזרחית הבנו שעם היכולות שלנו אנחנו צריכים לסייע, לכן ביקשנו מאלוף פיקוד העורף את המשימה המורכבת ביותר שהיא בני ברק. למדנו את המשימה, זה עולם תוכן שאנחנו לא מצויים בו".

"החיילים ממוגנים בצורה הטובה ביותר על פי הפקודה. יש לכולם מסכות וכפפות. אליי לא הגיעו חששות מהידבקות", המשיך הקצין. "אנחנו באים אל החרדים כמו שבאים לאחים - בצניעות. אני רואה רק הכרת תודה". הבכיר אף סיפר כי אחד מחייליו נכנס אמש לדירה של אישה מבוגרת, משום שלא יכלה להרים את הארגז שהביא לה. "פתחה אישה מבוגרת עם דמעות של תודה. היא הלכה אחורה כדי שלא אדביק אותה ונכנסתי עם הארגז", אמר.

חיילי פיקוד העורף בבני ברק
חיילי פיקוד העורף בבני ברק | צילום: דובר צה''ל

מנתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה עלה היום כי בשבוע האחרון מספר החולים המאומתים בישראל כמעט הוכפל, כאשר נמשכת מגמת ההדבקה המואצת ביישובים החרדים. מספר החולים במגזר הערבי נותר נמוך מאוד, אך ייתכן שנתון זה מוטה בשל מספר מועט של בדיקות.

יחס ההדבקה ממשיך להיות גבוה במיוחד במודיעין עילית, שם יחס ההכפלה השבועי עומד על 3.9, בעוד שבבני ברק היחס עומד על 2.9. כמו כן, יחס ההדבקה נשאר גבוה בביתר עילית, אלעד, בני ברק, ירושלים ובית שמש (בעיקר בשכונות החרדיות). בציבור הכללי יחס ההכפלה המטריד ביותר הוא בערים טבריה ואור יהודה-יהוד. מספר החולים ביישובים החרדיים ממשיך לעלות כשבירושלים מניין החולים המאומתים עומד על 1,424, בבני ברק 1,323 ובמודיעין עילית 145 חולים מתוך 73 אלף תושבים.