"תודה שזכינו בך": הספדי משפחתו של לוחם הימ"מ שהובא למנוחות

בהשתתפות משפחה וחברים ליחידה הובא למנוחות רנ"ג נעם רז שנהרג בפעילות בג'נין. אשתו אפרת ספדה לו: "לימדת אותנו צניעות והסתפקת במועט. הלב נקרע מגעגועים". הבנים ספדו גם כן: "אף פעם לא שמענו אותך מתלונן"

זמן צפייה: 03:12

מאות ליוו היום (ראשון) למנוחות את רנ"ג נעם רז, לוחם הימ"מ שנהרג במהלך הפעילות בג'נין בסוף השבוע. הטקס בהר הרצל שבירושלים התקיים בנוכחות השר לביטחון פנים עמר בר לב ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, ובמעמד ההלוויה הועלה רז לדרגת רנ"ג, הגבוהה ביותר בדרגות הנגדים.

"תודה שזכינו בך ותודה שבחרת בי להיות אשתך", ספדה אפרת אלמנתו. "בחייך, נתת את כולך לעם ישראל אז הוא בא היום להגיד תודה. תודה שלימדת אותנו צניעות והסתפקת במועט, תודה על החיים האהבה והשמחה שהכנסת בבית. אצלך, כל הערכים באו לידי ביטוי במעשים, החיבור לאדמה, לבנות ולהצטרף ליישוב חדש. הלב נקרע מגעגועים ואהבה".

הלוויה נעם רז לוחם הימ''מ אפרת אלמנה אלמנתו
אלמנתו של הלוחם נעם רז בהספדה | צילום: דוברות המשטרה

לאחר מכן ספדו הבנים של נעם ז"ל: "אבא, מי שכתב את המשפט 'אמור מעט ועשה הרבה' בטוח הכיר אותך. היה לך חלום להכניס ספר תורה ואנחנו נגשים אותו לעילוי נשמתך. תמיד היית שמח בחלקך ואף פעם לא שמענו אותך מתלונן. אתה צנוע, גיבור, על אדמת הקודש אתה האדם הכי טוב בעולם. אנחנו מאמינים שיש לך נחת רוח גדול במרומים".

כזכור, רס"ב נעם רז הוא לוחם הימ"מ שנפצע קשה בפעילות באזור ג'נין, ומת מפצעיו בבית החולים רמב"ם. הוא נפצע כשנורה בגבו על ידי חמושים פלסטיניים במהלך פעילות מעצר בג'נין שהתרחשה ביום שישי בבוקר. רז בן ה-47 הותיר אחריו אישה ושישה ילדים, המתגוררים ביישוב קידה בבנימין.

Whatsapp Image 2022 05 13 At 1
לוחם הימ''מ נעם רז ז''ל

נעם רז בן ה-47 התגייס לימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פארמדיק, פורץ וצלף. הוא השתתף במאות מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי ספד לו: "היום אנו מלווים למנוחת עולמים גיבור ישראל שמרבית מהמבצעים בהם לקח חלק יהיו חסויים לנצח. כמוהם כך גם נועם, צנוע, ענו, נמנע מתהילה וזוהר. נעם היה לוחם עתיר זכויות שלא וויתר לרגע על שליחותו הלאומית וערכיו מבית. נעם גילם בדמותו את כל מה שיפה באלו הנלחמים על הגנת המדינה".

"איש ההתיישבות בארצנו, איש האדמה ומטע הזיתים, איש המשפחה המסור והאבא הנערץ של הילדים, הבעל שידע להעניק ולתת למרות התפקיד התובעני, החבר שהיה שם תמיד והלוחם שהסתער קדימה, התנדב לכל משימה, חתר למגע ולא פעם העניק טיפול רפואי תחת אש", הוסיף שבתאי.

הלוויה נעם רז לוחם ימ''מ נהרג ג'נין המפכ''ל יעקב שבתאי
המפכ''ל לצד קברו של הלוחם נעם רז | צילום: דוברות המשטרה

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר עליו: "נעם, גיבור ישראל אתה קיימת תוך הקרבה וחירוף נפש את מעשה שלושת האבות כולם – הקמת ישוב חדש בארץ, בנית בית ומשפחה לתפארת, הגנת על ארץ ישראל ונלחמת עליה עד שדמך נספג באדמתה. כהן הוסיף: "נמשיך להילחם ביד ברזל במחבלים ושולחיהם, נרדוף את אויבינו ונפגע בכל מבקשי רעתנו בכל מקום שיידרש".

הלוויה נעם רז לוחם ימ''מ נהרג ג'נין
הלוויית לוחם הימ''מ בהר הרצל | צילום: דוברות המשטרה

גם מפקד הימ"מ, תת ניצב ח' ספד לנעם: "נעם, רק לפני חודשיים, במהלך הקרב בו נפגע מפקד הפלגה סנ"צ ש' היית אתה זה שטיפל בו עד להעברתו לבית החולים. מעל קברך, בשמי ושם לוחמי היחידה אנו מתחייבים להמשיך ולשמור על משפחתך ולספר לילדיך  על מעשי גבורתך אשר בזכותם יכולים אזרחי מדינת ישראל לחיות במדינה יהודית, ישראלית ודמוקרטית".