בית המכפלה בחברון הוכרז כשטח צבאי סגור

לאחר שכמאה מתנחלים הגיעו לבית המכפלה בחברון, פלשו לתוכו וסירבו להתפנות, עיכב רה"מ את פינוי המתחם. הצבא מונע ממתיישבים נוספים להגיע לאזור באמצעות צו שטח צבאי סגור

בית המכפלה. הערב (ציפי שליסל/TPS‏)

כמאה איש פלשו אתמול (שלישי) לבית המכפלה בחברון, שעדיין לא קיבל אישור רשמי לאכלוס. במהלך הלילה הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את שר הביטחון ליברמן שלא לפנות את המתיישבים מהמתחם באישון לילה. הבוקר הוציא מח"ט חברון צו שטח צבאי סגור לבית המכפלה - על מנת למנוע כניסת מתנחלים נוספים למקום.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הצו נועד לבלום את הצטרפותם של מתנחלים נוספים לקבוצה שהתרכזה באזור אתמול - 15 משפחות, גברים, נשים וילדים, שגם הניפו את דגל ישראל מעל המתחם וסירבו להתפנות. בית המכפלה עמד במרכזו של ויכוח בין המתנחלים למערכת הביטחון לפני כחמש שנים ועדיין לא קיבל את האישורים הרלוונטיים לאכלוסו.

בחודשים האחרונים חלה התקדמות במגעים לאכלוס הבניין כשהמתנחלים טענו שרכשו את הבית כדת וכדין. עוד הם מציינים כי מצויים בידם מסמכים מאומתים ואמינים שמוכיחים את הבעלות על הבית.

''לאכלס לאלתר את הבית'', הערב
''לאכלס לאלתר את הבית'', הערב

במנהל האזרחי קיבלו חלק מהטענות אולם דרשו להמשיך בהליך הבדיקה. הבית שבינתיים עמד ריק המתין גם לאישורו של שר הביטחון ליברמן שנדרש אף הוא לסוגיה, לאחר ששר הביטחון הקודם יעלון לא הגיע להסדר עם המתיישבים.

במערכת הפוליטית בוחנים כעת כיצד להגיב לפעולת המתנחלים כאשר ההחלטה בשטח אמורה להתקבל על ידי אלוף פיקוד מרכז והמנהל האזרחי. עם זאת ההערכות הן שבצה"ל ימתינו להכרעת הדרג המדיני, כלומר ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן בסוגיה.

בשלום עכשיו דורשים מראש הממשלה להורות מיד על פינוי המתנחלים שחדרו היום לבית המכפלה בחברון. מהתנועה נמסר אתמול: "לאחר שכשלו פעם אחר פעם בהוכחת בעלות, החליטו המתנחלים לצפצף על החוק ולפלוש למקום, במטרה להקים התנחלות לא חוקית שתבעיר את האזור. אנו קוראים לראש הממשלה לנקוט באפס סובלנות אל מול חבורת העבריינים ולהורות מיד על פינוי בית המכפלה".