דיווח: בג'יהאד התעלמו משיחות ממצרים, עוד כבישים בעוטף נחסמו

לאחר מעצרו של בכיר התנועה, בסאם א-סעדי, הנהגת הג'יהאד האיסלאמי טרם החליטה כיצד להגיב ומאיפה - ואינה עונה לטלפונים ממספר מתווכים. הזרוע הצבאית הכריזה על כוננות, ואף יחידת הרקטות בעזה נמצאת בכוננות גבוהה

זמן צפייה: 01:05

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי אחר הצהריים (שלישי) הכריזה על העלאת הכוננות, ויחידת הרקטות שלה ברצועת עזה אף היא נמצאת בכוננות גבוהה - כך פורסם בעיתון "אל קודס" שיוצא לאור במזרח ירושלים. בעיתון נמסר מפי מקורות פלסטינים כי מנהיגי הג'יהאד האסלאמי התעלמו משיחות הטלפון של מספר מתווכים שניסו להרגיע את הרוחות לאחר הפעולה אמש בה עצר צה"ל את מנהיג הג'יהאד האסלאמי בשומרון – באסם א-סעדי.

המקורות ציינו כי המתווכים השונים ובייחוד המודיעין המצרי ניסו יותר מפעם ליצור קשר עם מנהיגי הג'יהאד האסלאמי אך הללו לא ענו לשיחות הטלפון. לפי המקורות, הג'יהאד האסלאמי טרם החליט כיצד להגיב על הפעולה אמש בג'נין ומהיכן יגיבו - מהגדה או מרצועת עזה - וכי כל האפשרויות בעת הזו נותרו פתוחות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208021627' autoplay='0' credit='אלעד מלכה; אריאל חרמוני, משרד הביטחון' desc='שר הביטחון גנץ בסיור באוגדת איו"ש: "נמשיך בפעילות המבצעית ונפגע במי שמבקש לחולל טרור ולפגוע באזרחי ישראל"' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1659446453/uploads/2022/903200779.jpg' kid='1_t4sq3duz' duration='']

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ סייר היום באוגדת איו"ש, יחד עם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס. במהלך הביקור סייר שר הביטחון לאורך התפר, קיים הערכת מצב ושיח מפקדים במהלכם שיבח שר הביטחון גנץ את פעילות הפיקוד במהלך מבצע ״שובר גלים״ והישגי המבצע עד כה.

שר הביטחון גנץ: "אני מסיים סיור עם הרמטכ"ל באוגדת איו"ש ותצפית על התקדמות המכשול והפעילות המבצעית לאורך התפר. המדיניות שלנו ברורה: מי שרוצה לעבוד ולחיות בשכנות טובה– יקבל יד מושטת. ביד השנייה אנחנו נפגע בכל מי שמבקש לפגוע באזרחי ישראל ולחולל טרור".

לדבריו, "צה"ל, שב"כ ומג"ב ימשיכו בפעילות המבצעית, עם כל הכלים ובכל הזירות. כל איום על אזרחי ישראל יענה בתגובה עוצמתית ואנו כמובן ניערך לכל תרחיש. מתוך אותה תפיסה בדיוק, אנחנו מתקדמים גם בעבודות על מכשול התפר ומתאימים את תפיסת ההפעלה כל הזמן, בכדי להגן על העורף האזרחי וגם להרחיב את המעגלים הכלכליים בנינו ובין הפלסטינים מתוך אינטרס משותף של שגשוג ויציבות".

בסאם א-סעדי, בכיר הג'יהאד האיסלאמי, לאחר מעצרו
בסאם א-סעדי, בכיר הג'יהאד האיסלאמי, לאחר מעצרו

אמש דיווחה התקשורת הפלסטינית על היתקלות בין חמושים פלסטיניים וכוח מיוחד של צה"ל במחנה הפליטים ג'נין, כאשר חילופי אש התנהלו בין הצדדים. עוד דיווחו הפלסטינים כי הכוח המיוחד פשט על ביתו ועצר את בכיר הג'יהאד האיסלאמי במחנה, בסאם א-סעדי, שנפצע במהלך העימותים. גם חתנו של א-סעדי, אשרף אל-ג'דע נעצר במהלך הפעילות.

א-סעדי, בן 61, החל את פעילותו בארגון בשנת 1984. הוא אחת הדמויות המרכזיות והמשפיעות על הג'יהאד האיסלאמי. הוא נעצר שבע פעמים על תכנון פיגועים וטרור גם בימי האינתיפאדה השנייה לפני שני עשורים. הוא ישב שנים ארוכות בכלא הישראלי. שניים מבניו, עבד אל-כרים ואיברהים, נהרגו בהיתקלויות עם צה"ל בשנת 2002.

מיגוניות בכבישי עוטף עזה בעקבות המתיחות בדרום
מיגוניות בכבישי עוטף עזה בעקבות המתיחות בדרום | צילום: דניאל חג'בי

היום, בתום הערכת מצב, הוחלט לחסום אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה מחשש לתגובה. כבישים וצירים נחסמו לתנועה, ובצעד חריג, מיגוניות הוצבו בכבישים כדי להגן על הכוחות הנמצאים בשטח.

הכבישים החסומים:

כביש 232 נחסם במקטע שבין מפלסים לסעד, צירים חקלאיים ממערב לכביש נחסמו גם כן. הוחלט כי המקטע שבין סעד לכרם שלום יפתח לתנועה.

בנוסף, כביש 242 וכביש 2410, הנמצאים ממערב לכביש 232 נחסמו גם כן.

כביש מספר 4 נחסם מצומת זיקים עד כביש הגישה למעבר ארז.

כביש מספר 34 נחסם מצומת יד מרדכי ועד צומת ניר עם.

יודגש כי כי לכלל היישובים באזור ישנה גישה לכניסה ויציאה דרך צירים אחוריים, זאת מלבד היישוב כרם שלום והקיבוץ נחל עוז.