חברי החוליה שדקרו למוות את דביר שורק הואשמו ברצח

חמשת המחבלים, שביצעו את פיגוע הדקירה סמוך ליישוב מגדל עוז לפני כחודשיים, הואשמו בגרימת מוות בכוונה ובעבירות נוספות. "הקימו חוליית טרור, ערכו אימונים והוציאו לפועל את הפיגוע"

זמן צפייה: 00:30

כתבי אישום הוגשו היום (חמישי) נגד קאסם אל-עצאפרה, נציר אל-עצאפרה, אחמד אל-עצאפרה, יוסף זהור ומחמוד עטאונה - חמשת חברי החוליה שביצעו את פיגוע הדקירה בגוש עציון בתחילת חודש אוגוסט, שבו נרצח דביר שורק. החמישה הואשמנו בביצוע עבירות של גרימת מוות בכוונה (המקבילה באזור יהודה ושומרון לעבירת רצח) ועבירות חמורות נוספות. כתב האישום נגד קאסם אל-עצאפרה מייחס לו גם פיגוע דקירה משנת 2011 בעיר באר שבע, שבו נפצעו שני אזרחים ישראלים.

מכתבי האישום עולה כי הנאשמים הקימו חוליית טרור תחת ארגון חמאס כדי לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות. במסגרת פעילותם, ערכו חברי החוליה אימונים ותצפיות והצטיידו בסכינים. על פי האישומים, ביום הפיגוע נסעו קאסם אל-עצאפרה ונציר אל-עצאפרה ברכבם בסמוך ליישוב מגדל עוז. כשהבחינו בדביר שורק, יצא נציר מהרכב, דקר את דביר כמה פעמים בפלג גופו העליון, והשניים נמלטו מהמקום.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

יאיר לפיד: "בשביל האחדות – מוותר על הרוטציה"

יאיר גולן בסערה נוספת: "הנאצים עלו לשלטון באופן דמוקרטי"

הורשעה ברצח – וזכתה לחיבוק מפתיע מאחיו של הקורבן: "סולח לה"

דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון
דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון | צילום: חדשות 13

בתוך כך, התקשורת הפלסטינית דיווחה היום כי כוח מיוחד של צה"ל פעל בכפר כובאר שבהרי בנימין, ככל הנראה כחלק מחקירת תשתית הפיגוע במעיין בדולב, שבו נרצחה רינה שנרב. על פי הדיווחים, במהלך הפעילות עצר הכוח הצה"לי את האחים קסאם, ועד ואציל אל-ברגותי, .

בחודש שעבר הוגש כתב אישום נגד אשתו של קאסם אל-עצאפרה, אינאס אל-עצאפרה, בגין עבירות של אי מניעת עבירה, מתן מקלט ועבירות נוספות. מעצרה ומעצרם של יתר חברי החוליה הוארך לבקשת התביעה הצבאית עד לתום ההליכים.

כזכור, בשבוע שעבר חתם מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, על צווי הריסה לבתיהם של קאסם אל-עצאפרה ונציר אל-עצאפרה. נגד צווים אלה הוגשו עתירות לבג"ץ שיידונו בסוף החודש. כמו כן, אתמול נמסרו הודעות בדבר הכוונה להרוס את בתיהם של אחמד אל-עצאפרה ויוסף זהור. סוגיית הריסת ביתו של המחבל החמישי, מחמוד עטאונה, עדיין נמצאת בבדיקה.

כוחות צה'' בסריקות אחר המחבלים שדקרו למוות את דביר יהודה שורק | צילום: דובר צה''ל

שני חברי החוליה, נציר עצאפרה בן 22 וקאסם עצאפרה בן 30, נעצרו לפני כחודשיים בתום מצוד שערכו צה"ל, שב"כ וימ"מ בכפר בית כאחל שמצפון לחברון ובהמשך הועברו לחקירת שב"כ. השניים הם אחים תושבי בית כאחל. יחד איתם נעצרה גם אישתו של אחד האחים וגבר נוסף, שגם הם חשודים במעורבות באירוע. השניים נעצרו ללא הבעת התנגדות.

המצוד בבית כאחל אחר המעורבים בפיגוע בגוש עציון
המצוד בבית כאחל אחר המעורבים בפיגוע בגוש עציון | צילום: דוברות המשטרה

בנוסף, לוחמי צה"ל החרימו את רכב הצעירים, שעל פי החשד שימש אותם לביצוע הפיגוע. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות כ-100 פלסטינים שיידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.