בצה"ל מעריכים: חמאס שומר "מטחי סיום" לעבר גוש דן

מקורות מצריים טענו כי הושגה טיוטת הסכם בין הצדדים, וכי ייתכן שכבר בשעות הקרובות תוכרז הפסקת אש. עד אז, צה"ל מתכונן לתקוף בעוצמה בשטח הרצועה, ולהפציץ את כל המטרות שנותרו

זמן צפייה: 05:20

מבצע "שומר החומות": לקראת הפסקת האש שעומדת על הפרק ושככל הנראה תיכנס לתוקפה עוד לפני יום שישי, בצה"ל מעריכים הערב (רביעי) כי חמאס שומר "מטחי סיום" לעבר גוש דן, וערוכים להפציץ עוד הלילה את כל המטרות שנותרו בעזה - בהן ה"מטרו", הכוח הימי והרקטות הכבדות של ארגון הטרור.

כזכור, ביום האחרון של מבצע "צוק איתן" ב-2014, חמאס שיגר רקטות לעבר יישובי עוטף עזה ללא הפסקה - מה שלבסוף גבה את חייהם של שני אזרחים. לכן, כאמור, ככל הנראה גם היממה הקרובה תהיה מתוחה ומלאה בשיגורים ואזעקות.

במקביל, נמשך גל התקיפות ברצועה, כאשר צה"ל תקף מחסן אמצעי לחימה שהיה בביתו של שר המשפטים והאסירים המשוחררים, ותשתיות צבאיות בביתו של חבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, הותקפו תשתיות צבאיות בבתים של מפקדים נוספים בארגון הטרור ברחבי רצועת עזה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביידן שוחח עם נתניהו: "מצפה לראות רגיעה משמעותית עוד היום"

שלוש פגיעות ישירות בבתים בשדרות – אדם אחד נפצע בינוני

המרוץ לנשיאות: יצחק הרצוג ומרים פרץ הגישו את מועמדותם

בתוך כך, מקורות מצריים טוענים הערב כי הושגה טיוטת הסכם בין ישראל לחמאס, וייתכן שהצדדים יכריזו על הפסקת אש בתוך שעות ספורות. במצרים הודיעו כי בכוונתם לאכוף את הפסקת האש ברצועה, ואף לנסות ולעזור בשיקומה - אפילו הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי אמר כי הוא מעוניין לגייס חצי מיליארד דולרים לשיקום עזה.

בחמאס דרשו מישראל להתייחב שלא תנסה לחסל את מוחמד דף ואיסמעיל הנייה, ושלא תעצור יותר פלסטינים בירושלים ובאל-אקצא. המתווכים המצריים הצליחו להוריד את סעיף המעצרים, אולם בעניין החיסולים לא נראה כי הושגה הסכמה, שכן בחמאס עדיין מתעקשים על סעיף זה.

רצועת עזה בליל השיגור לעבר ישראל
רצועת עזה בליל השיגור לעבר ישראל | צילום: רויטרס

מקורות פלסטיניים סיפרו כי בכירי חמאס הודיעו הערב לפעילים שעליהם "להתכונן להפסקת אש שתיכנס לתוקפה בקרוב". עם זאת, יש לציין כי המתווך המצרי כלל לא הגיע עדיין לישראל ולא ידוע מתי הוא צפוי לעשות כן על מנת לסגור את פרטי ההסכם. מה גם, נתניהו לא יכריז על הפסקת אש מבלי שיקבל את אישור הקבינט - כך שעדיין אין צפי מדויק לסיום המבצע.

מוסא אבו-מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, אמר הערב: "בשיחות על הפסקת האש, לא מדובר על פתרון הבעיות שלנו, או על חילוקי דעות שונים, לא על מסגד אל-אקצא ולא על ירושלים. אין לכל אלו קשר להפסקת האש. אנו מדברים על הפסקת האש ברצועת עזה. קשה לקבוע אם הפסקת האש תהיה מחר או מחרתיים. מקווים שהיא תהיה בתנאים שלנו".