תיעוד: "חדר המצלמות" ששימש את סא"ל שרוני לצילום החיילות בסתר • בלעדי

ע"פי החשד, סא"ל שרוני הציע לחיילות שהיו בבידוד לשהות בחדרו שרושת במצלמות נסתרות ללא ידיעתן ושתיעדו אותן; התביעה הצבאית תדרוש להדיח את שרוני מצה"ל, אך נותרה מחלוקת לגבי הפנסיה הצבאית שלו - אם לשלול אותה ממנו ובכך לפגוע באשתו וילדיו

זמן צפייה: 05:39

בתיעוד בלעדי שפורסם הערב (שני) בחדשות 13, נראה "חדר המצלמות", בו על פי החשד סגן אלוף דן שרוני, מפקד בית הספר לנהיגה צבאית, עשה שימוש לצורך צילום ללא ידיעתן של חיילות שהציע להן לשהות שם בזמן תקופת הבידוד. שרוני עצמו לא היה נוכח בחדר בזמן שהחיילות שהו שם.

בתוך כך, הקצין הבכיר הודח היום מתפקידו כמפקד בה"ד 6 כשבמקביל מתנהל נגדו הליך פלילי, אך בשביל להדיח אותו מהצ"ל יש לכנס ועדה מיוחדת באגף כוח אדם שעוסקת בהתרת חוזים לקצינים בכירים. בהמשך לכך, בכוונת צה"ל לכנס את הוועדה, ורק אחרי הרשעתו בבית הדין הבצאי הוא יודח סופית מצה"ל.

סא''ל דן שרוני
סא''ל דן שרוני

לצד זאת, התביעה תבקש להוריד את סא"ל שרוני לדרגת טוראי ואף לשלול את הפנסיה הצבאית של הקצין בן ה-39, אלא בצה"ל עדיין חלוקים לגבי כוונת התביעה, שכן המהלך עשוי לפגוע בעתידם של אשתו ושלושת ילדיו של הקצין על לא עוול בכפםעל לא עוול בכפם. כמו כן, בצה"ל מעריכים כי התיק נגד שרוני ייסגר מהר ובעסקת טיעון.

בד בבד, בימים האחרונים נגבו עדויות משורה ארוכה של נפגעות עבירה, ונכון להיום נגבו עדויות מ-36 נפגעות עבירה שזוהו. על פי התביעה, החיילות תועדו במצבים אינטימיים כבר מ-2010.