שלילת היתרי עבודה ותוספת מאות תקנים למשטרה: החלטות הקבינט בצל גל הטרור

ראש הממשלה בנט כינס את ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, ובתום הדיון הוחלט על תוספת תקציבית לכוחות הביטחון וחיזוק ההרתעה בקרב המעגלים הקרובים של מבצעי הפיגועים. בתוך כך, במשטרה הוחלט לאפשר בשלב זה לח"כ בן גביר לעלות להר הבית

נפתלי בנט ושוטרים במעצר
נפתלי בנט, שוטרים במהלך מעצר החשודים במעורבות בפיגוע | צילום: רויטרס / דוברות המשטרה

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הערב (רביעי) את הקבינט המדיני-ביטחוני, בצל גל הטרור המשתולל בישראל, ובתום הדיון הוחלט על הגברת הנוכחות מצד גורמי הביטחון ועיבוי הכוחות בשטח, בדגש על מוקדי החיכוך, וכן על שלילת היתרי עבודה במעגלים הקרובים של מבצעי הפיגועים ועל תוספת של מאות תקנים למשטרה.

בדיון הוצגה תמונת המצב נוכח פיגועי השבוע האחרון, וכלל המאמצים בהובלת הדרג המדיני וכוחות הביטחון למיגור האלימות. רה"מ בנט הדגיש כי המשימה העליונה היא מניעת פיגועים נוספים ותחושת הביטחון בקרב הציבור.

החלטות הקבינט כוללות תגבור כוחות במרחב התפר וקידום תוכנית לבינוי מחדש של מכשול ההפרדה. בנוסף, תבוצע פעילות סיכולית נרחבת בקרב פעילי ומזוהי אידאולוגיית דאעש, ועוד הוחלט על המשך והרחבת הטיפול בבעיית הנשקים הבלתי חוקיים בחברה הערבית.

במהלך הדיון עלה הצורך בחיזוק ההרתעה וחידוד מחירי ההפסד בקרב המעגלים הקרובים של מבצעי הפיגועים, ועל כן הוחלט על שלילת היתרי העבודה במעגלים הקרובים של המפגעים וקידום מהיר של הריסות בתים. בנוסף, יוגברו הניטור והמעקב אחר הסתה ברשתות החברתיות, וינקטו פעולות בהתאם, לרבות תיקוני חקיקה אם יידרשו.

20211215135511 Noam7965
ח''כ איתמר בן גביר | צילום: נועם מוסקוביץ', דוברות הכנסת

בתוך כך, מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן החליט הערב בתום דיון הערכת מצב לאפשר בשלב זה לח"כ איתמר בן גביר לעלות מחר להר הבית. לפנות בוקר תתקיים הערכת מצב נוספת.

רה''מ נפתלי בנט
רה''מ נפתלי בנט

מוקדם יותר נשא ראש הממשלה הצהרה בעקבות גל הטרור ברחבי המדינה, ואמר כי מה שמצופה מאזרחי ישראל זה עירנות ואחריות. "לפקוח עין", אמר ראש הממשלה, "מי שיש לו רישיון לנשק, זה הזמן לשאת את הנשק".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר הערב כי בעקבות גל הטרור הוא החליט על מספר צעדים, וביניהם גיוס פלוגות מג"ב ו-300 חיילים לשירות קבע. "אני קורא לאזרחים לבוא ולהתנדב למשמר האזרחי", אמר בר-לב והוסיף כי יש לפתוח משמר אזרחי בכל רחבי הארץ.

Whatsapp Image 2022 03 30 At 1
הצהרת שר הביטחון בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ נתן גם הוא הצהרה לתקשורת בעקבות האירועים, ואמר: "ייקח מה שייקח, יידרש מה שיידרש - אנחנו נשבור את גל הטרור הזה. כל האמצעים כשרים ונפעיל את כל האמצעים שנחשוב שהם נכונים לשימוש".