לאחר 5 שעות - תם דיון הקבינט; חמאס: "אין ממשלה פעילה בישראל"

ראשי מערכת הביטחון סיימו לפני זמן קצר לדון במצב המתוח בדרום, בעקבות המטחים ששוגרו בסופ"ש האחרון • יחיא סינוואר: "אין מו"מ עם ישראל - אין להם קבינט שיכול לקבל כעת החלטות מכריעות"

זמן צפייה: 03:00

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (ראשון) לישיבה בת חמש שעות, שבה דנו ראשי מערכת הביטחון במצב המתוח בעקבות המטחים ששוגרו לעבר עוטף עזה בסוף השבוע האחרון.

בתוך כך, מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר התייחס אף הוא למתיחות, ברקע המשבר הפוליטי בישראל. "אין מו"מ בינינו לבין ישראל. אין להם ממשלה פעילה, אין להם קבינט שידון בסוגיות גדולות כמו האיום האיראני. הם לא יכולים לקבל החלטות מכריעות וגורליות בשלב הזה".

עוד הזהיר סינוואר: "אנחנו עומדים מוכנים מול האויב ולא נירתע. החיילים שלנו, הצבא שלנו והגדודים שלנו מוכנים להגן ולהגיב".

עוד בחדשות 13:

רה"מ: חמאס אחראי לכל התקפה מהרצועה – נמשיך לפעול בכל הזירות

סער נגד רה"מ: "התגובה על הירי לעוטף צריכה להיות חריפה בהרבה"

ההרס לאחר תקיפת צה''ל בדרום הרצועה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לירי הרקטות לעבר שדרות בסוף השבוע, ואמר כי "צריך להבין שחמאס נושא באחריות מבחינתנו לכל התקפה שיוצאת משטחה של רצועת עזה". הדברים נאמרו בפתח ישיבת הממשלה, שלאחריה החלה ישיבת הקבינט.

"אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית מאוד רגישה ונפיצה בכמה וכמה זירות במזרח, בצפון ובדרום", המשיך נתניהו. "מיד לאחר הירי על עוטף עזה כינסתי דיון של צמרת הביטחון בקריה. הוריתי על שורה של מטרות שעלינו לתקוף ולכן חיל האוויר תקף אותן, וודאי יכולתם להתרשם מעוצמת התקיפה".

ביום שישי התייחס ח"כ גדעון סער למתיחות בדרום, והביע ביקורת בחשבון הטוויטר שלו: "התגובה על הירי על שדרות ותושביה צריכה להיות חריפה בהרבה מזו שננקטה".

Rocketbarzel
כיפת ברזל מיירטת רקטה מרצועת עזה בשמי הדרום

"היעד של ישראל צריך להיות פירוק התשתיות הצבאיות של החמאס והג׳יהאד האיסלמי בעזה", כתב סער. "אחת הסיבות המשמעותיות מדוע נדרש לסיים בהקדם את המשבר הפוליטי ולהקים ממשלת אחדות לאומית רחבה".

בלילה שבין שישי לשבת תקף צה"ל מטרות טרור של חמאס בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה. זאת, בתגובה למטח הרקטות שנורה לעבר יישובי העוטף. במהלך התקיפה, אזעקת צבע אדום נשמעה בעיר שדרות וביישוב איבים. דובר צה"ל מסר כי נורה ירי שאינו רקטי משטח הרצועה לעבר ישראל. משרד הבריאות בעזה הודיע כי צעיר בן 27 נהרג ושניים נוספים נפצעו באחת התקיפות.

דובר צה"ל פירט כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו מגוון רחב של יעדי טרור, בהם מתחם צבאי של הכוח הימי של הארגון, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקע של חמאס.