עיתונאית אל-ג'זירה נהרגה בג'נין; הערכה בצה"ל: "נורתה ע"י פלסטינים"

העיתונאית שירין אבו עאקלה מרשת אל-ג'זירה נורתה למוות במהלך חילופי ירי בין צה"ל לחמושים בג'נין. צה"ל הציע לפלסטינים חקירה משותפת - ומסר כי הם סירבו: "ירי מסיבי בוצע לעבר הכוחות, ייתכן שעיתונאים נפגעו מירי של חמושים פלסטינים". לפיד: "הצענו לפלסטינים חקירה משותפת - אך הם סירבו". בעקבות האירוע, בוטלה מסיבת העיתונאים של רע"מ

זמן צפייה: 03:41

משרד הבריאות הפלסטיני מסר הבוקר (רביעי) כי העיתונאית שירין אבו עאקלה מרשת אל-ג'זירה נהרגה במהלך עימותים בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים. באל-ג'זירה האשימו: "העיתונאית נהרגה מאש צלף ישראלי".

בצה"ל בודקים האם אבו עאקלה נורתה למוות בידי צה"ל או בידי החמושים בג'נין. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן האשים את ישראל: "צה"ל אחראי למות העיתונאית בג'נין". ברמאללה אמרו כי "החלה חקירה פלסטינית של הרג העיתונאית, נעביר את תיק החקירה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג".

דובר צה"ל תא"ל רן כוכב אמר כי "בסבירות גבוהה - העיתונאית נהרגה מירי פלסטיני. ספק אם נצליח לקבוע זאת בפסקנות, כי הפלסטינים לקחו את הגופה ולא מוכנים לחקירה משותפת". בעקבות האירוע - בוטלה מסיבת העיתונאים של רע"ם שאמורה הייתה להתקיים ב-09:30. בנוסף, במפלגה גינו את הרג העיתונאית וקראו להקמת ועדת חקירה בינלאומית.

Annotation 2022 05 11 074008
חמוש בג'נין, הבוקר

מצה"ל נמסר: "כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו בשעות האחרונות במחנה הפליטים ג'נין, בסמוך לכפר בורקין ובמספר מוקדים נוספים ברחבי יהודה ושומרון על מנת לעצור חשודים בפעילות טרור. במסגרת הפעילות במחנה הפליטים ג'נין חשודים ביצעו ירי מסיבי לעבר הכוח והשליכו מטענים. הכוח השיב בירי. זוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו. נבדקת האפשרות כי נפגעו עיתונאים, ייתכן מירי חמושים פלסטינים. האירוע בבירור". בצה"ל הציעו לפלסטינים חקירה משותפת של מות העיתונאית.

שר החוץ יאיר לפיד מסר: "אנחנו מציעים לפלסטינים חקירה פתולוגית משותפת של מותה המצער של העתונאית שירין אבו עאקלה. יש להגן על עיתונאים בשטחי קרבות ומוטלת עלינו החובה להגיע לחקר האמת. כוחות הביטחון של ישראל ימשיכו לפעול בכל מקום כדי למנוע טרור ורצח ישראלים".

Dbhadu
ג'נין הבוקר

גם בחודש שעבר פעלו כוחות צה"ל באזור מחנה הפליטים ג׳נין ,כשחמושים פלסטינים מהג'יהאד האסלאמי פתחו לעברם באש. באותה פעילות לא היו נפגעים בקרב הכוחות הישראלים. בסך הכול נעצרו 20 מבוקשים החשודים בפעילות טרור.