שרי הקבינט עודכנו: מרבית היעדים הושגו, אין רצון להרחיב המבצע

בדיון הקבינט המדיני-ביטחוני אמש קיבלו השרים סקירה מקיפה. שר שנכח בדיון אמר כי אין לישראל רצון להרחיב את המבצע. גורם מדיני על הפסקת אש: "לא בטוח שבשלו התנאים בשלב זה"

זמן צפייה: 01:28

ברקע המגעים להפסקת אש והלחצים של המתווכים המצריים, אתמול (שבת) התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון ראשון מאז החל מבצע עלות השחר ביום שישי. השרים קיבלו סקירה מקיפה מגורמי הביטחון וראש הממשלה באשר ליעדי המבצע ומטרותיו.

שרי הקבינט עודכנו על ידי גורמי הביטחון. לפי אחד השרים שנכח בדיון, הוא סיפר לחדשות 13 כי גורמי הביטחון עדכנו שמרבית יעדי המבצע שהוצבו בתחילה הושגו ושאין לישראל רצון בהרחבתו.

ראש הממשלה יאיר לפיד בוועדת השרים לענייני ביטחון לאומי
ראש הממשלה יאיר לפיד בוועדת השרים לענייני ביטחון לאומי | צילום: קובי גדעון /לע''מ

עם זאת, גורם מדיני אמר אמש לחדשות 13 באשר להפסקת האש: "לא בטוח שבשלו התנאים לכך בשלב זה".

ראש הממשלה, יאיר לפיד, בירך הבוקר על חיסולו של ראש החטיבה הדרומית של הג'יהאד האיסלאמי חאלד מנסור:  "זהו מאמץ מבצעי ומודעיני, והישג יוצא דופן. אני רוצה להביע הערכה לשר הביטחון בני גנץ, לרמטכ"ל, לראש השב"כ ולאלפי האנשים שתחת פיקודם. צה"ל ממשיך לתקוף מטרות ופעילי טרור, לסכל חוליות שיגור. אנחנו פועלים בצורה ממוקדת ואחראית על מנת לצמצם למינימום פגיעה בבלתי מעורבים. המבצע ימשך ככל שיידרש".

שר הביטחון, בני גנץ, הוסיף: "מי שיבקש לפגוע באזרחי ישראל – יפגע. צה"ל, שב"כ וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול מול הג'יהאד האיסלאמי עד שנשיב את השקט ונסיר את האיומים על ילדי העוטף. אני מבקש לשבח את צה"ל בהובלת הרמטכ"ל, ואת השב"כ בהובלת רונן בר על המאמצים הגדולים שנעשים בכדי לשמור על ביטחון ישראל".