נהג האוטובוס שניטרל את המחבל בב"ש: "לא רציתי לירות בו - אבל הוא הסתער עליי"

ארתור חיימוב ביקש מהמחבל להניח את הסכין אלא שזה לא הקשיב לו וניסה לדקור אותו גם. אל חיימוב הצטרף אזרח נוסף שירה גם הוא במחבל - אלא שבתחנת המשטרה מסרבים להחזיר לו את נשקו. לאחר הביקורת: המפכ"ל הורה לבדוק עוד הלילה את הנשקים ולהשיבם לנהג האוטובוס ולאזרח הנוסף

זמן צפייה: 02:40

ארתור חיימוב היה במשמרת כנהג אוטובוס כשהבחין במחבל משתולל עם סכין ודוקר אנשים במרכז מסחרי בבאר שבע. הערב (שלישי) הוא שחזר את האירוע: "חשבתי שזאת תאונה. ירדתי מהרכב ואז ראיתי אדם מנופף בידיים - התבוננתי היטב והבנתי שיכול להיות שיש לו סכין, יכול להיות שזה מחבל. דרכתי את הנשק אבל לא רציתי לירות בו, אמרתי לו 'תוריד את הסכין בבקשה'. הוא הסתער עליי, הרגשתי סכנה, ואחרי שיריתי בו הגיע עוד בן-אדם ומה שקרה - קרה".

האדם השני עליו סיפר חיימוב שחיסל את המחבל הגיע מהמאחז עשהאל שבדרום הר חברון. הוא הגיע לחקירה במשטרה בבאר שבע, שם השוטרים לקחו לו את האקדח וסירבו להחזיר לו אותו האקדח בטענה שהם צריכים אותו לטובת הבדיקה הבליסטית. לדבריו, הוא מאוים כיוון שתמונה שלו מפורסמת ברשתות והוא גר בשטחים. במשטרה עונים לו כי הם לא חברת אבטחה פרטית.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2203222058' autoplay='0' credit='' desc='האזרח שניטרל את המחבל בבאר שבע בתחנת המשטרה' poster='' kid='1_v65el1vg' duration='67']

מארגון חוננו נמסר: "האזרח מסרב לעזוב את תחנת המשטרה ללא נשקו - המשטרה מאיימת כי תעכב אותו". עו"ד עדי קידר מארגון חוננו: "בהמשך לסירובה של המשטרה להשיב ליורה את נשקו ובטחונו כעת המשטרה דורשת ממנו לעזוב את התחנה ומאיימת לעכבו. לשמוע ולא להאמין".

לאחר הביקורת, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הורה לפתוח עוד הלילה את מעבדת הנשק של המשטרה בירושלים ולבדוק עוד הלילה וללא עיכובים את הנשקים ומיד לאחר מכן להשיב אותם לבעליהם. במקביל, יתאפשר להם להגיע עם השוטרים לבדיקה ולאחריה ילוו אותם לביתם. אם יבחרו שלא להצטרף להליך הבדיקה ילוו אותם וישיבו להם את נשקם עוד הלילה.