מטען חבלה מאולתר נמצא ונוטרל סמוך לשכם – לא היו נפגעים

גשש איתר מטען שהוכן ממטף כיבוי והונח על הציר העוקף את העיר הפלסטינית. הזירה נסגרה והוזעקו למקום חבלני משטרה, שנטרלו את חומר הנפץ באמצעות רובוט. צה"ל פתח בחקירה

חיילים בצה"ל
חיילים בצה"ל | צילום: החדשות 13

במהלך סיור שגרתי, איתר היום (שני) גשש מטען מאולתר, עשוי ממטף כיבוי, שהונח סמוך לציר עוקף שכם. כוחות נוספים הוקפצו לזירה, חסמו את הציר והמטען נוטרל באמצעות רובוט חבלה משטרתי. לא היו נפגעים באירוע, והמקרה הועבר לחקירת מערכת הביטחון, אך נראה כי אינו קשור לפיגוע שהתרחש ביום שישי בבנימין – שבו נהרגה רינה שנרב, ואחיה ואביה נפצעו.

ביום שישי הובאה למנוחות רינה שנרב שנרצחה בפיגוע, בבית העלמין בלוד. אחותה, תמר לבנוני, ספדה לה: "זכינו להיות לצידך במשך כמעט 17 שנה. זכינו לקבל מהטוב שבך, מהרגישות שבך. זכינו לראות איך כל הזמן שאפת להתקדם ללמוד ולהבין. זכינו ללמוד ממך איך תמיד לחפש תשובות גדולות. החלל שנוצר הוא לא רק במשפחה שלנו. החלל הוא חלל כללי, חור שנפער בלב האומה. רינה תמיד חיפשה להוסיף אור. להתקדם לעבר האמת".

עוד בחדשות 13:

שיפור במצב הפצוע מפיגוע הדריסה בגוש עציון – יצא מכלל סכנה

הפרמדיק שטיפל בפצועי הפיגוע לאב המשפחה: "שמרתי הבכי לבית"

אחותה של רינה שנרצחה בפיגוע בדולב: "היא הפיצה שמחה בכל מקום"

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע בסמוך לדולב
רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע בסמוך לדולב | צילום: באדיבות המשפחה

דודה של רינה, אלי ויסברג, אמר בלוויה: "אנחנו מבינים עד כמה גדול המאבק שאנחנו נמצאים בו, כמה קשה המלחמה. המלחמה של התקווה נגד הייאוש, של אור נגד חושך. באנו ללוות את רינה האהובה שלנו, שהייתה כל הדברים האלה. אביה איתן ביקש מאיתנו שנעסוק רק בכוחות שיש לנו, באהבה שיש לנו, בעם הנפלא שלנו, בארץ שלנו. לא לעסוק בכעס ובריב. להיות ראויים לקורבן הזה שהקרבנו היום".

רינה שנרב, תושבת לוד בת 17 נרצחה ביום שישי מפיצוץ מטען מאולתר שהוטמן במעיין "עין בובין", סמוך להתנחלות דולב שבבנימין. בפיגוע נפצעו גם אביה איתן, שמאושפז בבית החולים במצב יציב, ואחיה דביר, בן ה-19, שנפצע קשה. בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבל.

בסוף השבוע עצר צה"ל ארבעה חשודים פלסטינים במעורבות בפיגוע במעיין בדולב - כך לפי דיווחים פלסטיניים. שלושה מהם מאזור רמאללה ואחד מאזור חברון. לא ברור אם יש להם קשר ישיר לפיגוע. לפי הדיווחים, העצורים הם אסראף מערוף, תומך חמאס מרמאללה, הנער סאמד ג'יהאד ג'הארה ממחנה הפליטים אל-ערוב שבצפון חברון, ורובחי אבו ספא ומוחמד אבו ספא מעין עריק שבמחוז רמאללה.

Capture
רינה שנרב מובאת למנוחות

במהלך המצוד הנרחב באזור, בו משתתפים כוחות גדולים של צה"ל ושב"כ, הוחרמו כמה מצלמות אבטחה, שצפויות לסייע באיתורם של המחבלים. הפלסטינים מצדם הפיצו סרטונים שבהם הם קוראים להשמיד סרטונים מהמצלמות, כדי שלא לאפשר לכוחות לשים את ידיהם על החוליה.

הפעולה תוכננה בקפידה, כאשר ככל הנראה המפגעים הטמינו בלילה את המטען במקום - והפעילו אותו מרחוק תוך כדי צפייה בהתרחשות. לאחר מכן, נמלטו מהמקום באמצעות רכב, כך לפי ההערכות, שכן אם היו עוזבים באופן רגלי הכוחות היו שמים לב אליהם. בזירה נשארו סימנים ורמזים שהמחבלים השאירו אחריהם, ולכן ההערכה היא שהמצוד לא ייארך זמן רב.

המעיין עין בובין מאובטח על ידי צה"ל, שלרוב מגיע לאזור בשעה 11:00 בבוקר. נראה כי המחבלים הכירו את סידורי הביטחון במקום, ויכול להיות שאף כיוונו את הפיגוע נגד חיילי צה"ל, אך ראו את המשפחה והחליטו להפעיל את המטען. לפי דפוס הפעולה ורמת המורכבות של הפיגוע, נראה כי לפחות אחד מהמחבלים מתגורר באזור.