אכיפת ההסגר בבני ברק: 60 מחסומים הוצבו, 1,000 שוטרים נפרסו

לאחר שהממשלה אישרה את תקנות החירום והכריזה על העיר "אזור מוגבל", המשטרה החלה הבוקר בהצבת מחסומים באזור ובהגבלת תנועת הציבור בכניסות וביציאות

זמן צפייה: 01:16

ההתפרצות בבני ברק: המשטרה החלה הבוקר (שישי) באכיפת ההסגר בעיר והציבה מחסומים כדי להגביל את תנועת הציבור בכבישים ובכניסות וביציאות מהעיר. על פי תוכנית המשטרה, כ-60 מחסומים הוצבו ויותר מ-1,000 שוטרים נפרסו. בין היתר, הופעלו רחפנים ותצפיות באזור, כדי לאתר הפרות של ההסגר.

אמש, כזכור, הממשלה אישרה את תקנות החירום, ובמסגרתן הוכרזה בני ברק "אזור מוגבל". המשמעות לכך, כאמור, היא הגבלה של תנועת הציבור בכניסה לעיר וביציאה ממנה, שתותר רק במקרים מסוימים שהוגדרו מראש.

עוד בחדשות 13:

הממשלה אישרה את תקנות החירום – בני ברק הוכרזה "אזור מוגבל"

ליצמן התעלם מאזהרות על התפרצות בבני ברק – ודחה צווים לעצירתה

הערכה: 38% מתושבי בני ברק נדבקו בקורונה – כ-75 אלף בני אדם

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

על פי התקנות, הממשלה תהיה רשאית להכריז על אזורים מסוימים, שבהם יש אינדיקציות לתחלואה משמעותית וקצב הדבקה גבוה של הנגיף, "אזורים מוגבלים". הממשלה החליטה על הקמת ועדת שרים בראשות ראש הממשלה, שתוסמך לקבוע אילו אזורים יוגדרו ככאלה.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הצהיר בישיבת הממשלה הטלפונית כי אחרי בני ברק יהיה צורך להכריז גם על העיר אלעד כ"אזור מוגבל", ולהטיל עליה הסגר.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

תוקף התקנות יהיה שבוע בלבד, עם אפשרות של הארכה ב-5 ימים – עד למקסימום של 21 ימים בלבד. המשטרה תוכל לעצור כל אדם שיפר את התקנות. בהמשך, כאמור, ייתכן שהתקנות יחולו גם בערים נוספות.

יציאה מבני ברק תתאפשר לצרכים הבאים בלבד: טיפול רפואי, הליך משפטי, הלוויה מדרגה ראשונה, העברת קטין, או שוטר, חייל או איש צוות רפואי שיוצא לצורך עבודתו.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

הכניסה לעיר תותר רק לגורמים הבאים: חייל צה"ל, שוטר או גוף הצלה לצורך מתן סיוע אזרחי, תושב קבוע, איש צוות רפואי, עובד סוציאלי, עובד רווחה, עיתונאי, גורם שעוסק באספקת מוצרים או שירותים חיוניים.

אוגדה 98, אוגדת המילואים של חטיבת הצנחנים, תקבל אחריות על אכיפת ההסגר בעיר. על פי ההערכות, כאלף חיילים ושוטרים יוצבו בעיר לצורך ההסגר, בשתי משמרות.

עוצבת האש תצויד בציוד מיגון בדומה לשוטרים, ותהיה אחראית על משימות פיקוד העורף: רווחה, פינוי חולים ולוגיסטיקה. ככל הנראה יתחילו לפעול מחר או בימים הקרובים. החיילים לא צפויים לבוא במגע עם חולים, ולא יהיו חמושים. האוגדה תפעל ללא מילואים, כמפקדה משימתית עם שני גדודים סדירים שיסופחו לפיקוד העורף בעיר.