משרד הפנים בעזה: "עצרנו חוליה מהרשות שעקבה אחרי אבו אל-עטא"

המשרד הודיע כי לאחר חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, החלו מנגנוני הביטחון ברצועה לחקור את המקרה - ותפסו קצינים ברשות הפלס', שהעבירו לישראל מידע אודות אבו אל-עטא • תיעוד רגע החיסול

זמן צפייה: 01:41

משרד הפנים בעזה הודיע היום (ראשון) על מעצר של חוליה, שעקבה אחר בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא חודשים רבים - עד שחוסל על ידי ישראל. על פי הודעת המשרד, חברי חוליית המעקב הם קצינים במודיעין הפלסטיני, השייך לרשות הפלסטינית. כזכור, חיסולו של בכיר הג'יהאד הביא לפתיחת מבצע "חגורה שחורה".

מהמשרד נמסר כי מיד לאחר חיסולו של אבו אל-עטא החלו מנגנוני הביטחון ברצועה לחקור את המקרה, ותפסו את קבוצת האנשים שאספה מידע אודות אבו אל-עטא ושגרת חייו. לאחר חקירת חברי התא, התברר שהם קצינים במנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. מפקד התא הוא שעבאן עבד-אללה אל-עבאווי, מפקד מנגון המודיעין של אזור רצועת עזה במודיעין הפלסטיני. החוליה העבירה את המידע אודות אבו אל-עטא ישירות למנגוני המודיעין הישראליים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקבינט אישר קיזוז 149 מיליון שקלים מכספי המסים של הרשות

"ירו בקורבן לעיני משפחתו": שני צעירים מואשמים ברצח בכפר קרע

"האנטישמיות יצאה משליטה": זעם בקרב יהודי ארה"ב על גל האלימות

[brightcove_iframe video_id='news-politics-part-1912191746' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד רגע החיסול של בהאא אבו אל-עטא' kid='1_yh4itn5n' duration='18'']

עוד נמסר בהודעה כי מנגנוני הביטחון ברצועה הצליחו לשים את ידם על מכשירי קשר שדרכם תקשר אל-עבאווי, עם שב"כ, וכך למעשה הצליחו לחשוף את חברי התא. בנוסף על כך, ערוץ הטלוויזיה של חמאס שידר את וידויהם של קציני המודיעין. "עקבתי באופן יומי אחר ביתו של בהאא', בדקתי מי אצלו בבית, מי יוצא. אל-עבאווי ביקש ממני תמונות של התמונות ממזרח וגם מצפון, הכניסה לבית. שלחתי לע'רבאווי את התמונות דרך הווטסאפ", אמר אחד מחברי החוליה.

אחד מחברי התא תיאר את ליל החיסול, ואמר כי "ביצעתי מעקב על הבית, בשעה 00:30 ראיתי שאין שומרים בכניסה לבית. עדכנתי את אאל-עבאווי והוא אמר לי להמשיך במעקב עד השעה 02:00. המשכתי את המעקב והלכתי לישון ב02:00. בשעה 04:00 התעוררתי מקול של פיצוץ. אמרו לי שפגעו בביתו של בהאא אבו אל-עטא".

חוסיין א-שייח', בכיר הרשות הפלסטינית, הגיב על טענות מנגנוני הביטחון ברצועה ואמר כי "מדובר בניסיון לבריחה מהעובדה שחמאס בגדה בדמו של אבו אל-עטא ומכרה אותו בשוק 'ההבנות' שמתנהל בין חמאס לישראל".

גם הג'יהאד האסלאמי הגיב, ומסר כי "עקבנו ברוב קשב אחר התחקירים בנוגע לחיסול של בהאא אבו אל-עטא. נמשיך לבחון את כל הפרטים בנוגע לשיתופי פעולה עם האויב הציוני סביב חיסולו של אבו אל-עטא. אנחנו שבים ומדגישים כי אנחנו מגנים את כל סוג של תיאום ביטחוני עם ישראל – זהו סכין בגב ההתנגדות ואיום עבור ההתנגדות הפלסטינית".

לפני כשלושה שבועות התייחס סגן מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה, סא"ל ישראל שטרית, למבצע "חגורה שחורה", ואמר כי "אין פתרון קסם למתיחות עם עזה, אבל יש הרתעה". "אחרי חיסול בהאא אבו אל-עטא הם התחננו שנעצור את האש. הם אמרו – 'עזבו אותנו, היהודים האלה השתגעו'", הוסיף הבכיר. "למרות כל זאת, אף אחד לא יכול לחתום שמחר לא תפרוץ מלחמה".